اسوه بودن امام حسین علیه السلام در تمام زمینه های فردی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اعتقادی تجلی و تبلور دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شناخت امام حسین علیه السلام، امام سوم شیعیان برای شناخت حرکت عاشورا و فلسفه قیام و مبارزه و جهاد و اهداف آن وظیفه ما است تا در شناخت ایشان و شخصیت و مقام آن حضرت علم و دانش کافی به دست آوریم و درک درستی از آن حضرت و نیز انتظارات امام حسین از ما داشته باشیم و بتوانیم به ندای هل من ناصر ینصرنی آن حضرت پاسخی درخور و مناسبی بدهیم و مدیون خودمان نشویم.

 

اسوه بودن امام حسین علیه السلام در تمام زمینه های فردی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اعتقادی تجلی و تبلور دارد.

او همان گونه که سرور شهیدان و سرور آزادگان است، سرآمد بزرگواری ها و فضیلت های انسانی و اسلامی نیز هست. مکتب حسینی تنها مکتب جهاد و مبارزه با دیوهای ظلم و ستم بنی امیه نبود، بلکه پیش از آن، این مکتب و پرورش یافتگانش در میدان جهاد اکبر آزمایش خود را نشان دادند و پیشتازی و جلوداری در میدان ارزشها را به نمایش گذاشتند.

حسین علیه السلام عصاره رسالت و میوه درخت امامت است که سیره اخلاقی او می تواند ترسیم کننده ارزشهای والای قرآنی باشد. اعتلای شخصیت اخلاقی امام حسین علیه السلام و استقلال شخصیت سیاسی اجتماعی آن حضرت، انعکاس گسترده ای در جامعه اسلامی آن روز داشت; به گونه ای که دشمنان و مخالفان وی نیز آن را باور داشتند.

اباعبدالله علیه السلام پیش از هرچیز، «عبدالله » بود و عبودیت در تمام زوایای زندگی و رفتار و گفتارش آشکار بود. سیره او سازنده انسان و ترسیم کننده سیستم ارزش های اخلاقی است. به این حدیث شریف از زبان امام باقر علیه السلام بنگریم و چهره انسان های سوزنده و سازنده را ترسیم نماییم و سپس به نمونه هایی از سیره سازنده اخلاقی امام حسین علیه السلام بپردازیم:

امام باقر علیه السلام در ترسیم اسوه های شرآفرین و الگوهای برکت آفرین و رحمت بخش چنین می فرماید:

«ان لله عبادا میامین میاسیر یعیشون و یعیش الناس فی اکنافهم و هم فی عباده مثل القطر، و لله عباد ملاعین مناکیر، لایعیشون و لا یعیش الناس فی اکنافهم، و هم فی عباده مثل الجراد، لایقعون علی شی ء الا اتواعلیه.»

«همانا برای پروردگار بنده هایی است پربرکت و بامیمنت که خود خوش می زیند و مردم نیز در پرتو آنان زندگی خوشی دارند. آن ها در میان بندگان مانند بارانند. در برابر، انسان هایی هستند نفرین شده و نکبت بار که نه خود زندگی سالمی دارند و نه کسی از زندگی آنان بهره ای می گیرد. این گروه مانند ملخ هستند که جز نابودی و تبهکاری چیزی ندارند.»

امام حسین علیه السلام الگوی رحمت، رافت، کرامت و بزرگواری است که باران وجودش همگان را سیراب می سازد و شادابی و نشاط و حیات و حرکت می آفریند.

 

ما در روش کاری خود سعی نموده ایم با جمع آوری اشعار و نوحه ها سهم کوچکی در این امر داشته باشیم …

 

مداحی گلچین و منتخب محرم

امروز با شما هستیم برای معرفی ۲ مجموعه متفاوت و شنیدنی از آثار گلچین شده مداحان به مناسبت ایام محرم و روزهای عزاداری که در وبسایت اینترنتی موزیک بازی منتشر و در دسترس قرار گرفته است

همه ما از کودکی ارادتی بینهایت به سرور سالار شهیدان امام سوم شیعیان امام حسین علیه السلام داریم و هر ساله به رسم همیشه در مراسمهای عزاداری شرکت میکنیم تا مرحمی بر داغ دلهایمان شود، در این مراسمها اکثرا از نوحه و مداحی هایی به این مناسبت استفاده میشود که زینت بخش اینگونه مراسمها هستند.

 

 

ما در وبسایت اینترنتی موزیک بازی ۲ مجموعه خاص و فوق العاده از بهترین قطعات نوحه و مداحی با سبکهای مختلف با عناوین دانلود مداحی گلچین محرم و بهترین نوحه های محرم ۹۹ برای شما آماده دریافت و شنیدن به صورت آنلاین کرده ایم که به صورت دائمی در سایت قرار داده شده تا شما بتوانید با روشی آسان و با کیفیت و سرعت به این مداحی ها دسترسی کاملی داشته باشید و وقت خود را با جستجوی بی نتیجه در اینترنت هدر ندهید.

این ۲ مجموعه از آثار مداحان منتخب و کاملا گلچین شده و با کیفیت میباشد که امیدواریم از دریافت آن لذت ببرید.

 

شما همچنین میتوانید برای دسترسی به آثار دیگر نوحه خوانهای جهان اسلام به قسمت دانلود نوحه و مداحی در سایت موزیک بازی مراجعه کنید و تک مداحی یا مجموعه های مشابه دیگر را دریافت کنید و در این روزهای محرمی استفاده کنید.