تقریبا غیر ممکن است که در آشپزخانه باشید و کارتان به سینک نیافتد! از شستن ظرف‌ها، ضدعفونی کردن میوه و سبزی، تا آماده سازی غذا، همه و همه وابسته به سینک ظرفشویی هستند. با این کاربرد ضروری، لازم است قبل از خرید این وسیله اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. آیا می‌دانید انواع سینک کدامند؟ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ کدام برندهای ایرانی تولیدکننده بهترین سینک ظرفشویی هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ما در این مقاله از سایت تخصصی چارسو به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم. پس برای انتخاب درست و آگاهانه بهترین سینک همراه ما باشید.

بهترین سینک از نظر جنس

قبل از هر چیزی با جنس انواع سینک آشنا شویم. در سال‌های قبل رایج‌ترین نوع سینک، مدل استیل بود. اما این روزها سینک‌ها در جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. هر ماده ویژگی‌های خودش را دارد و نمی‌توان گفت بهترین آن کدام است. بنابراین بهتر است خودتان با ویژگی هر سینک آشنا شوید. با این اطلاعات می‌توانید بهترین نوع را با توجه به نیازتان انتخاب کنید:

سینک شیشه ای

دکور و ظاهر آشپزخانه برایتان اهمیت زیادی دارد؟ پس با سینک‌های شیشه‌ای آشنا شوید. این سینک ها به تازگی وارد بازار شدند و نمای واقعا زیبایی دارند. اکثر مدل‌های شیشه ای از ترکیب لگن استیل با صفحه شیشه سکوریت نشکن ساخته می‌شوند. با وجود زیبایی، مقاومت این سینک ها چندان بالا نیست. پس اگر آشپزخانه پر رفت و آمدی دارید بهتر است از سینک استیل استفاده کنید.

سینک استیل

استفاده از ورقه استیل در ساخت سینک بسیار رایج است. به همین دلیل این سینک‌ها تنوع خیلی بالایی دارند. شاید جلوه ظاهری استیل به اندازه شیشه و سرامیک خاص نباشد، اما در عوض با اکثر فضاها هماهنگی دارد. مزیت اصلی سینک استیل مقاومت آن است. این سینک‌ها در برابر شکستن، ترک برداشتن، حرارت و... کاملا مقاوم هستند. به علاوه قیمت آنها نیز نسبت به سایر مدل‌ها مناسب است.

696

سینک گرانیتی

ویژگی بارز سینک گرانیتی سختی و استحکام آن است. مقاومت این سینک‌ها حتی از استیل بالاتر هستند. اما همین استحکام و سنگینی زیاد ضررهای هم دارد! مثلا اگر ظرف شما از ارتفاع روی سینک بیافتد امکان دارد بشکند. از نظر ظاهری سینک‌های گرانیتی جلوه بسیار جذابی دارند. تنوع رنگی این سینک‌ها نیز بالا است. اما توصیه می‌کنیم در انتخاب رنگ تیره آن کمی محتاط باشید. این رنگ قطرات آب، کف و... را نشان می‌دهد.

سینک سنگی

سینک‌های سنگی شامل سنگ طبیعی (مثل مرمر) و سنگ مصنوعی (مثل کورین) هستند. هر دو مورد از متریال‌های لوکس ساختمانی محسوب می‌شوند. اما به همین نسبت قیمت بالایی هم دارند. دوام و استحکام سینک سنگی بسیار بالا است. در خرید این سینک‌ها حتما به تناسب آن در آشپزخانه دقت کنید. برای مثال در آشپزخانه‌ای با دکور غالب شیشه یا چوب، سینک سنگی هماهنگی ندارد. اما این سینک‌ها در صورت ست مناسب، جلوه خیره‌کننده‌ای در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند.

سینک سرامیکی

در سبک‌های مدرن و مینیمال، سینک سرامیک یک انتخاب فوق‌العاده است. مدل‌های سرامیکی تنوع رنگ و فرم بالایی دارند. اگر به رنگ‌هایی مثل کرم و سفید علاقه دارید حتما می‌توانید نمونه آن را در سینک سرامیکی پیدا کنید. این سینک‌ها سطح کاملا یکدستی دارند. به همین دلیل ضدباکتری هستند و نظافتشان هم بسیار ساده است. از نظر مقاومت در برابر خط و خش نیز، سرامیک بهترین گزینه است.

996

بهترین سینک از نظر نحوه نصب

مورد بعدی در انتخاب سینک توجه به نحوه نصب است. سینک‌ها از نظر نصب به دو دسته توکار و روکار تقسیم می‌شوند. در سال‌های اخیر استقبال از سینک‌های مدرن توکار خیلی زیاد شده است.

سینک روکار

معمول‌ترین مدل نصب روکار است. در این حالت کابینت به صورت عرضی برش داده می‌شود. در ادامه سینک روی این برش قرار می‌گیرد. به طوری که لبه‌های سینک قابل مشاهده هستند. سپس با چسب مخصوص و نوار آب‌بندی دورتادور سینک پوشش داده می‌شود. در این مدل اگر قطرات آب به اطراف پخش شوند، روی لبه و سینی سینک قرار می‌گیرند. به این ترتیب کابینت شما خشک باقی می‌ماند و به نظافت مکرر نیاز ندارد. سینک روکار گرچه زیبایی مدل روکار را ندارد اما نظافت و نگهداری آن راحت‌تر است.

سینک توکار

در این مدل، کابینت را مطابق اندازه سینک برش می‌دهند. سپس سینک درون این فضای خالی قرار داده میشود. به طوری که لبه سینک، هم‌سطح یا پایین‌تر از لبه کابینت قرار می‌گیرد. در آخر بست‌ها محکم می‌شود و آب‌بندی دور سینک انجام می‌شود. در مدل توکار باید حواستان به خشک کردن اطراف سینک باشد. تا قطرات آب به کابینت آسیب نزند و باعث باد کردن آن نشود. (بخصوص اگر کابینت از جنس  MDF باشد). اما زیبایی و جلوه سینک توکار فوق‌العاده است و تاثیر زیادی در دکور آشپزخانه دارد.

887

بهترین سینک ایرانی در بازار

برندهای ایرانی در تولید سینک کاملا پیشرو هستند. توصیه می‌کنیم به جای خرید از برند خارجی یک سینک ایرانی انتخاب کنید. برای این توصیه دلایل معقولی هم داریم:

  • سینک‌های ایرانی از نظر کیفیت کاملا قوی هستند. صادرات به نقاط مختلف جهان تاکیدی بر کیفیت بالای سینک داخلی است.
  • با فعالیت ده‌ها برند فعال ایرانی، رقابت و تنوع در طرح‌های سینک داخلی بسیار بالا است.
  • با خرید از برند ایرانی، شما می‌توانید کیفیت و طراحی مشابه خارجی را با قیمت پایین‌تر تهیه کنید
  • خدمات پس از فروش و تعمیر سینک داخلی کاملا در دسترس است.

با این توضیحات، گروه چارسو به عنوان مرجع تخصصی تجهیزات خانه و آشپزخانه چند برند معتبر داخلی را پیشنهاد می‌دهد. در حال حاضر بهترین سینک ظرفشویی ایرانی را می‌توان از برندهای استیل البرز، درخشان، اخوان، بیمکث، کن و سیمر تهیه کرد. برتری این برندها در تنوع طرح‌، کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان است.

9754

چند نکته برای خرید سینک

حالا با توجه به مطالب گفته شده، می‌توانید بهترین سینک ظرفشویی ایرانی را انتخاب کنید. اما در آخر خوب است به چند نکته تکمیلی هم اشاره کنیم:

  • سینک‌ها در انواع تک لگن، دو لگن و حتی سه لگن تولید می‌شوند. در انتخاب ابعاد سینک و تعداد لگن، حتما به فضای آشپزخانه و مقدار نیازتان توجه کنید.
  • وجود سینی سینک بسیار کاربردی است. اگر فضای کافی دارید، حتما سینکی با سینی انتخاب کنید.
  • اگر آشپزخانه خیلی کوچکی دارید از سینک گوشه استفاده کنید. گوشه‌ها معمولا بدون استفاده باقی می‌مانند. اما با نصب یک سینک مناسب، می‌توانید از این فضا بهترین استفاده را ببرید.
  • اگر تعداد اعضای خانواده و نیازتان بالا است، سینک عمیق انتخاب کنید. عمق‌های 18 سانتی‌متر به بالا، حجم خوبی برای شستشوی انواع ظروف دارند.
  • در سینک‌های استیل حتما به ضدخش بودن و ضخامت ورقه توجه کنید. ضخامت سینک هرچه بیشتر باشد مقاومت آن بالاتر است.
  • برای نصب و آب‌بندی سینک، بخصوص سینک‌های سنگینی مثل گرانیت حتما از نصاب ماهر کمک بگیرید.

خرید اینترنتی انواع سینک

شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی چارسو، انواع سینک از انواع برندها را بررسی کنید. در این سایت تنوع بی‌نظیری از تمام تجهیزات خانه و آشپزخانه در اختیار شماست. برای خرید سینک ظرفشویی در چارسو می‌توانید مشخصات فنی مدل‌ها را مطالعه کنید، برندها را با هم مقایسه کنید و سفارشتان را درب منزل تحویل بگیرید. ضمانت اصالت کالا، 7 روز مهلت بازگشت و پشتیبانی 24 ساعته از دیگر خدمات این سایت به مشتریان در سراسر ایران است. برای تجربه یک خرید مطمئن در تجهیزات خانه همراه شما هستیم.