نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: براساس قوانین مالکیتی خارجی‌ها حق خرید ملک در ایران را ندارد. مگر اینکه خارجی‌ها خانه را به نام یک شهروند ایرانی بخرند.

این افراد حق خرید مسکن ندارند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که با جذاب شدن بازار مسکن آیا مردم کشورهای همسایه برای خرید مسکن وارد ایران شده‌اند؟ به تجارت‌نیوز گفت: آماری مبنی بر اینکه مردم کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و … برای خرید خانه وارد ایران شود، وجود ندارد. براساس قوانین مالکیتی خارجی‌ها حق خرید ملک در ایران را ندارد. مگر اینکه خارجی‌ها خانه را به نام یک شهروند ایرانی بخرند.

حسام عقبائی درباره وضعیت تولید مسکن اظهار کرد: امسال با شرایط کرونا ساخت‌وساز رشد چندانی نداشته است. آمارهای شهرداری نیز از کاهش ۲۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی شهر تهران حکایت دارد که همین مسئله تهدیدی برای توازن عرضه و تقاضای مسکن است.

مسکن

او افزود: برای تولید یا جهش ساخت‌وساز مسکن شهرداری باید هزینه صدور پروانه ساخت‌وساز را کاهش می‌داد؛ این در حالی است که شهرداری هزینه صدور پروانه ساخت‌وساز را افزایش داده است. همچنین دولت قرار بود مشوق‌هایی را برای تولید ساخت‌وساز مسکن در نظر بگیرد که این اقدام عملا اجرایی نشد. بانک‌ها هم عملا هیچ تسهیلاتی جهت رونق ساخت‌وساز در نظر نگرفتند. از این‌رو خرید خانه کلنگی نیز از سوی خریداران و سرمایه‌گذاران کمتر شده است.

مسکن