استاد اسپانیایی با تاکید بر رقابت سخت ترامپ و بایدن؛ تنها راه برای پیروزی در این رقابت را از نظر ترامپ افزایش تنش با ایران دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش های میان ایران و آمریکا بیان کرد:

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد پشت پرده استعفای برایان هوک گفت: من اطلاعاتی درباره چرایی استعفای هوک ندارم. اعتقاد ندارم که بعد از هوک تغییر بزرگی در روابط ایران و آمریکا ایجاد شود. معتقدم که ترامپ می‌داند رقابت سختی با بایدن دارد و اکنون تنها راهی که برای ترامپ مانده است این است که تا جایی که می‌تواند تنش با ایران را افزایش دهد.

وی در مورد تلاش ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: ترامپ در تلاش است تا به هر طریقی تحریم ها را حفظ کند چراکه تصور می‌کند تهدید از سوی ایران علیه آن‌ها وجود دارد.

استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی در مورد راه کاهش تنش‌ها گفت: بهترین راه برای کاهش تنش‌ها شفافیت مطلق و یا مذاکره در مورد مسائل مختلف است تا دولت‌ها اطمینان داشته باشند که هیچ خطری وجود ندارد. تلاش‌های دپلماتیک باید ادامه یابد تا طرف‌ها اطمینان یابند که تهدیدی برای آن‌ها وجود ندارد، باید مذاکرات بین طرفین به سرعت شکل بگیرد.

وی هم چنین در مورد شیوع گسترده کرونا در ایران گفت: ایران مانند بسیاری از نقاط جهان که با تحریم درگیر نیستند، گرفتار کرونا شده است مهم این است بدون در نظر گرفتن هیچ گونه ملاحظه‌ای تجهیزات پزشکی در اختیار همه جهان برای مقابله با کرونا قرار گیرد.این استاد دانشگاه تاکید کرد: مردم ایران نباید با تحریم‌ها زندگی کنند. کار دیپلماتیک برای بهبود اوضاع ضروری است.وی هم چنین در مورد رویه بایدن گفت: من فکر نمی کنم بایدن تغییر محسوسی در سیاست با ایران نسبت به ترامپ ایجاد کند. سیاست فعلی آمریکا تغییر نمی‌کند.