به منظور تبادل نظر در مورد موضوعات مهم و جاری در روابط دوجانبه به ویژه حل مشکل تردد اتباع ایرانی به روسیه، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (جمعه) ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ با «مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

آخرین تبادل نظر دوجانبه ایران و روسیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تولید واکسن کووید- ۱۹ توسط روسیه و امکان همکاری نهادهای مسئول دو کشور در این زمینه، موافقتنامه بلندمدت همکاری دوجانبه، برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این گفت‌وگو بود.

در این گفت‌وگو معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص رفع محدودیت‌های تردد عنوان کرد: معیارهای بهداشتی در نظر گرفته شده فعلا این امکان را نمی‌دهد تا اجازه تردد عمومی به اتباع برخی از کشورها از جمله شرکای نزدیک روسیه صادر شود و در این زمینه لازم است وضعیت داخلی این کشورها به معیارهای بهداشتی وزارت بهداشت روسیه نزدیک شود.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این در پیامی ویدئویی خطاب به بازرگانان و دانشجویان ایرانی که قصد عزیمت به روسیه را دارند، با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره باز شدن مسیر ورود در اختیار نخست‌وزیری روسیه است، گفت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم که این مسیر باز شود.