رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با ساخت حساب‌های کاربری مختلف در شبکه‌ اجتماعی‌ اینستاگرام با انگیزه انتقام‌گیری از طریق فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده کرده بود، شناسایی و به مقامات ذی‌صلاح تحویل شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ حسین صادقی عصر سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موجب سلب آسایش وی شده است، در این زمینه پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم با ساخت حساب‌های کاربری متعدد در اینستاگرام با ارسال پیام مبادرت به ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده ، متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.
صادقی اظهار داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با روبه ‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و هدف خود از این اقدام را انتقام‌گیری در پی دریافت جواب منفی از شاکی پرونده اعلام کرد.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: برابر قانون، هر گونه مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی جرم بوده و طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وبسایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .
کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگوی فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارائه دهند.