مشکلات کوچک و بزرگی در زندگی همه ما وجود دارد که می‌تواند آرامش ما را به‌هم بریزد و جنبه‌های مختلف زندگی ما مانند کار، تحصیل، خانواده و ... را دچار چالش کند. اما متاسفانه به دلیل باورهای نادرستی که درباره مشاوره روانشناسی در جامعه وجود دارد یا به دلایل مختلف، خیلی از ما تمایلی به مراجعه به یک روانشناس و گذراندن دوره‌های روان‌ درمانی نداریم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

254

خوشبختانه امروزه این امکان به‌وجود آمده است که به راحتی و از طریق لپتاپ یا گوشی‌های همراه که در دست همه ما وجود دارد، بتوانیم با یک روانشناس متخصص و کاربلد صحبت کنیم و در مورد مشکلات مختلفی از جمله اضطراب، افسردگی، وسواس و ... با آن‌ها مشورت کنیم.

شاید پیش خودتان فکر کنید که مشاوره آنلاین روانشناسی نمی‌تواند مانند یک مشاوره حضوری موثر باشد، اما جالب است بدانید مشاوره‌های روانشناسی آنلاین هیچ تفاوتی با مشاوره حضوری در روش‌های درمانی و مدت زمان درمان ندارد، بلکه فقط روش برقراری ارتباط بین بیمار و متخصص از طریق اینترنت برقرار می‌شود، به همین دلیل هم است که به آن مشاوره آنلاین یا مشاوره اینترنتی می‌گویند.

مشاوره آنلاین روانشناسی چه مزایایی دارد؟

336

همانطور که گفتیم مشاوره آنلاین به جز تفاوت در راه ارتباطی، فرق دیگری با مراجعه حضوری ندارد اما مزایای متعددی را برای ما فراهم می‌کند که شاید نظر ما را نسبت به یک جلسه مشاوره آنلاین تغییر دهد.

  • عدم تمایل به جلسات حضوری: گاهی اوقات ممکن است ما به دلیل شرایط روحی تمایلی به جلسه مشاوره حضوری نداشته باشیم یا برای افرادی که برای اولین بار قصد مشاوره دارند صحبت کردن درباره مشکلات به صورت رو در رو دشوار است. در این مواقع مشاوره آنلاین به کمک ما می‌آید و با استفاده از آن، فرصت یک مشاوره خوب را از دست نمی‌دهیم.
  • عدم امکان حضور در جلسات: بعضی وقت‌ها هم نه فقط به دلیل شرایط روحی، بلکه به دلایلی مانند کمبود وقت، دوری راه یا مشکلات جسمی نمی‌توانیم از فرصت مشاوره حضوری استفاده کنیم. در این مواقع هم می‌توانیم از فرصت صحبت کردن با یک مشاور به صورت آنلاین بهره ببریم.
  • مشکلات کم اهمیت: گاهی اوقات گمان می‌کنیم مشکل روحی و روانی که برای پیش ما آمده، اهمیت خاصی ندارد که برای آن وقت بگذاریم. اما باید توجه کنید که گاهی اوقات اگر به مشکلات کوچک رسیدگی نشود ممکن است مسائل بزرگ‌تری را برای ما به‌وجود بیاورد. در این مواقع می‌توانیم از یک مشاوره آنلاین روانشناسی کمک بگیریم تا بدون اینکه وقت و هزینه زیادی را متحمل شویم به این مشکلات به ظاهر ساده اما مهم رسیدگی کنیم.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه: اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید بدون تردید یکی از چالش‌های هر روزه شما رفت و آمد و گیر افتادن در ترافیک است. همین موضوع می‌تواند مثل یک بازدارنده، از مراجعه حضوری ما به یک روانشناس جلوگیری کند، خوشبختانه به کمک مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی می‌توانیم هم از هزینه رفت و آمد جلوگیری کنیم هم نیازی به صرف وقت و ساعت‌ها ماندن در ترافیک نداریم.

از کجا می‌توانم نوبت مشاوره آنلاین بگیرم؟

حالا که به اهمیت مشاوره‌های آنلاین پی بردیم شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که از کجا می‌توانیم برای یک مشاوره آنلاین روانشناسی نوبت بگیریم. اگر در اینترنت عبارت مشاوره آنلاین جستجو کنید بدون تردید با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شوید که شاید شما را سردرگم کند، کدام گزینه بهتر است؟ ما به شما سایت و اپلیکیشن درمانکده را پیشنهاد می‌کنیم.

مجموعه درمانکده در واقع ارائه دهنده خدمات سلامت به صورت آنلاین است که خدماتی مانند نوبت دهی آنلاین پزشکان و متخصصان، مشاوره آنلاین روانشناسی و پزشکی، مجله پزشکی برای آگاهی بخشی در مورد بیماری‌ها و حتی تست آنلاین کرونا و تست هوشمند سلامت را هم فراهم کرده است.

شما در قسمت خدمات «مشاوره آنلاین» درمانکده می‌توانید در مورد انواع بیماری‌ها از متخصصان باتجربه و خوشنام مشاوره بگیرید. همچنین مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه‌های ازدواج، روابط عاطفی، مشکلات مربوط به اعتیاد، مسائل جنسی، مهارت‌های فردی و هویتی مانند عزت نفس، اعتماد به نفس، سبک زندگی و ... از جمله مواردی است که می‌توانید در مورد آن‌ها از خدمات درمانکده بهره ببرید.

ویژگی‌های مشاوره آنلاین روانشناسی درمانکده چیست؟

اگر برای شما هنوز این ابهام وجود دارد که از میان همه گزینه‌ها چرا ما درمانکده را توصیه می‌کنیم، باید به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که درمانکده برای کاربرانش در نظر گرفته است اشاره کنیم:

  • امکان بررسی مشاوران مختلف با توجه به نظر مراجعین قبلی: بدون تردید یکی از ویژگی‌های یک مشاور خوب نوع برخورد و شیوه درمانی است که برای هر بیمار در نظر می‌گیرد. درمانکده این امکان را فراهم کرده است تا مراجعین هر متخصص و روانشناس بتوانند به راحتی نظرشان درباره هر متخصص را اعلام کنند و از تجربه درمانشان صحبت کنند. به این ترتیب ما می‌توانیم با نظر مراجعین قبلی و درصد رضایت آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنیم.
  • مشاوره با متخصصان باتجربه و متعهد: یکی از اصول کاری درمانکده همکاری با متخصصان و روان‌شناسانی است که ضمن داشتن مدارج عالی تحصیلی از تجربه و سابقه بسیار خوبی بهره‌مند باشند. بنابراین در بین متخصصان درمانکده خبری از پزشکان رزیدنت یا روانشناسان با مدرک کارشناسی نیست.
  • مقرون به صرفه: یکی از افتخارات درمانکده این است که نسبت به مراجعه حضوری هیچگونه هزینه اضافی از بیمار دریافت نمی‌کند، بنابراین می‌توانیم آسوده خاطر باشیم که برای مشاوره آنلاین درمانکده مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نخواهیم بود.
  • امکان مشاوره به صورت تلفنی، ویدیویی و حتی نوشتاری: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی در شرایط روحی قرار داریم که دلمان نمی‌خواد کسی را ببینیم اما دوست داریم با کسی حرف بزنیم، یا گاهی صحبت کردن برای ما دشوار می‌شود و تمایل داریم نوشتاری با کسی حرف بزنیم. درمانکده این امکان را فراهم می‌کند تا جلسات مشاوره آنلاین با توجه به شرایط مراجعه کننده به صورت چت یا نوشتاری برگزار شد یا صوتی یعنی با تماس تلفنی انجام شود یا حتی به صورت تماس تصویری.

در پایان به شما توصیه می‌کنیم اگر مشکل یا مسئله‌ای در زمینه‌های مختلف زندگی برای شما یا یکی دیگر از دوستان یا اعضای خانوده‌تان پیش آمده است که باعث نگرانی شما یا دیگران شده است، هرچه زودتر به یک روانشناس مراجعه کنید. فراموش نکنید هرچه زودتر اقدام کنید، می‌توانید از به‌وجود آمدن مشکلات بیشتر و بزرگ‌تر جلوگیری کنید.

برای انجام این خیلی راحت می‌توانید به سایت درمانکده مراجعه کنید و در اولین فرصت برای دریافت یک نوبت مشاوره روانشناسی حضوری یا آنلاین اقدام کنید.