سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شرکای ما در برجام نشان دهند که اجازه نخواهند داد تا آمریکا با ترساندن و ارعاب، از شورای امنیت سازمان ملل استفاده ابزاری کند.

وزارت خارجه: شرکای برجام تن به خواسته آمریکا ندهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید خطیب زاده در واکنش به اقدام رئیس شورای امنیت سازمان ملل در رد درخواست آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، تصریح کرد: شب گذشته آمریکا بار دیگر شکست تاریخی دیگری را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد.

وی افزود: درخواست آمریکا در ۲۴ مرداد ماه برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران با مخالفت اعضای شورای امنیت مواجه شد، همچنین در ۳۰ مرداد ماه نیز بار دیگر تلاش این کشور برای توزیع اعلامیه علیه ایران با مخالفت اعضای این شورا روبرو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شاید برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت باشد که در کمتر از ده روز یکی از اعضای دائم این شورا با یک «نه بزرگ» روبرو شده است.

وی افزود: برای اولین بار رئیس شورای امنیت رسماً اعلام کرد که آمریکا اساساً اهلیتی برای توزیع چنین اعلامیه‌ای بین اعضا ندارد؛ بیانیه رئیس شورای امنیت مبنی بر اینکه درخواست آمریکا باطل و بی اثر است، تبعات حقوقی بسیاری به دنبال دارد.

خطیب زاده تصریح کرد: آمریکا از اتفاق شب گذشته بسیار ناراحت و عصبانی است به حدی که سفیر این کشور در سازمان ملل به متحدین اروپایی خود نیز حمله کرده و آن‌ها را شرکای ایران نامیده است، آنچه که شب گذشته رخ داد، هشتمین یا نهمین شکست آمریکا طی چند ماه اخیر است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: امیدواریم در ادامه مسیر، شرکای ما در برجام و همچنین تمامی اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت نشان دهند که اجازه نخواهند داد تا آمریکا با ترساندن و ارعاب، از شورای امنیت سازمان ملل استفاده ابزاری و قوانین بین المللی را نقض کند.