ایرنا- رویترز در گزارشی نوشت: یک کشتی با پرچم ایران، محموله «آلومینا» (اکسید آلومینیوم) را در ونزوئلا بارگیری کرده است اما مشتری یا مقصد آن برای این خبرگزاری مشخص نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، رویترز پنجشنبه به نقل از «سه منبع مطلع از بار» کشتی «گلسان» نوشت که این کشتی اخیراً محموله‌ای را به فروشگاهی ایرانی در ونزوئلا رساند و پس از آن، ماه جاری میلادی (اوت) آلومینا را بارگیری کرده است.

دو منبع آگاه گفتند که این محموله شامل ۱۴ هزار تن آلومیناست.  

آلومینا یا اکسید آلومینیوم از مواد اولیه پرکاربرد سرامیکی است که دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی نظیر استحکام فشاری و سختی بالایی است.

به ادعای رویترز، گلسان در اقیانوس اطلس به حرکت در آمده است اما بنا به اطلاعات  Refinitiv Eikon، سیگنال‌های آن نشان می‌دهد که این کشتی همچنان در بندر «لا گوایرا» ونزوئلا حضور دارد.

رویترز، اقدام کشتی گلسان را «تازه‌ترین نشانه از روابط نزدیک» میان ایران و ونزوئلا توصیف کرد.

«حجت‌الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا در گفت ‌وگو با شبکه خبری المیادین لبنان درباره گلسان گفته بود که این کشتی حامل مواد غذایی است.

پیش از این، پنج فروند کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران محموله خود را به ونزوئلا تحویل داده بودند.  

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.