به نظر می‌رسد فعلاً همه نظرسنجی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر از پیشتازی جو بایدن حکایت دارند اما قماربازان واقعیت دیگری را می‌بینند و پول خود را روی دونالد ترامپ سرمایه‌گذاری می‌کنند.

قماربازها روی ترامپ شرط بسته‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهوری کنونی جمهوری‌خواه که برای برد دوباره در انتخابات تلاش می‌کند، از اواخر ژوئیه به آهستگی خود را بالا کشیده تا حتی با جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری برابر شود.

از دید برخی دلال‌های شرط‌بندی انگلیسی و استرالیایی، ترامپ دارای احتمال برد بالای ۵۰ درصد است.

شرط‌بندی در انتخابات سراسری یا محلی در ایالات متحده آمریکا غیرقانونی است. تمام این فعالیت‌ها در سایت‌های شرط‌بندی خارجی انجام می‌شود که آمریکایی‌ها به آن دسترسی دارند. امروز شرط‌بندی ۱۰۰ دلاری برای برنده شدن ترامپ می‌تواند در صورت پیروزی او ۱۹۰ دلار به همراه داشته باشد.

روپرت آدامز، سخنگوی شرکت شرط‌بندی انگلیسی موسوم به "ویلیام هیل" که فعلا بیش از ۱.۳ میلیون دلار در شرط‌بندی‌های انتخاباتی پذیرفته است، گفت: تردیدی وجود ندارد که این جریان در حال بازگشت به نفع دونالد ترامپ است.

لی پرایس که سخنگوی یک دلال شرط‌بندی ایرلندی به نام "پدی پاور" است، می‌گوید پس از سیر نزولی در فعالیت شرط‌بندی که به علت بحران کرونا بوده، دوباره در هفته‌های اخیر علاقه به شرط‌بندی افزایش یافته است. او به خبرگزاری فرانسه گفت: فکر می‌کنیم عامل "ترامپ" قطعا مشتری‌ها را علاقمند نگاه می‌دارد.

بسیاری از افرادی که روی ترامپ شرط بسته‌اند، به تکرار اتفاقات ۲۰۱۶  امید دارند که این میلیاردر آمریکایی توانست بر هیلاری کلینتون غلبه کند.

"بت‌فر" دلال انگلیسی شرط‌بندی از ۲۳ اوت و در آستانه کنوانسیون نامزدی جمهوری‌خواهان، توانست ۱۰ میلیون پوند شرط‌بندی روی رقابت کاخ سفید دریافت کند. بدین ترتیب، مبلغ کل به ۷۲ میلیون پوند رسید که از ۳۳ میلیون پوند کمپین ۲۰۱۶ در همین زمان بسیار بیشتر است.

با این حال بت‌فر امید دارد رکورد ۱۹۹ میلیون پوند شرط‌بندی در سال ۲۰۱۶ که نیمی از آن بعد از بسته شدن شعبه‌های اخذ رای در آمریکا بود، شکسته شود.

ماتئو کالینز، مشاور فروش ۲۹ ساله استرالیایی، ۲۱ شرط‌بندی جداگانه پیش از کنوانسیون جمهوری‌خواهان داشت که تقریبا تمامی آنها روی ترامپ بودند. او نه تنها معتقد است ترامپ دوباره در انتخابات پیروز می‌شود بلکه اصرار دارد او در ایالت‌های مشخصی رای می‌آورد. او با جایزه‌ای که از شرط‌بندی انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون بایدن به دست آورد که مبلغ ۲۰ هزار دلار استرالیاست، روی ترامپ شرط بسته است.  

کالینز که خودش را از طرفداران جناح چپ توصیف می‌کند، معتقد است محبوبیت ترامپ از اواخر اوت که گردهمایی حزبش برگزار شد، رشد کرده و حتی به نزدیکی نامزد دموکرات‌ها رسیده است.

نیک فریلینگ، مدیر اجرایی یک شرکت تحقیقات بازار که ۳۰۰ دلار روی پیروزی ترامپ شرط بسته است، می‌گوید با نزدیک شدن به زمان انتخابات نوامبر، نزدیک شدن فاصله بین نامزدها امری عادی است. به گفته او، بحران کرونا عامل مهم دیگری است که ترامپ بابت آن سرزنش می‌شود اما این مساله به تدریج از ذهن مردم دور می‌شود و مردم کمتر از این چیزها عصبانی هستند.

کالینز می‌گوید، باور ندارد که نظرسنجی‌ها "بیانگر واقعیت" باشند و حاشیه خطای آنها "باید بسیار بالا" در نظر گرفته شود.

از نگاه نیک فریلینگ، نظرسنجی‌های مذکور ممکن است از "رای‌دهندگان احتمالی" باشد و پیروزی بایدن را نشان دهد.

او می‌گوید: اما اشتیاق رای‌دهندگان به نامزد خود (که با میزان مشارکت ارتباط دارد) چه می‌شود؟ ترامپ در این نبرد با حاشیه زیادی پیروز می‌شود. نگاه کنید پول‌ به کدام سمت می‌رود. ترامپ در سه مناظره بر بایدن غلبه خواهد کرد. این چیزی است که مردم واقعا برای آن اهمیت قائل هستند. ممکن است مردم به انجام‌دهندگان نظرسنجی دروغ بگویند که از چه کسی حمایت می‌کنند و همین می‌تواند نتایج را منحرف کند.

قمارکنندگان، امسال با مشارکت گسترده احتمالی از طریق رای‌گیری پستی در انتخابات مواجه هستند که واقعا می‌تواند تغییردهنده بازی باشد. کالینز می‌گوید: مثل این است که اوضاع بتواند خیلی درهم شود.