رئیس پیشین موساد با حمایت از اقدام بحرین و امارات متحده عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مدعی شد این کار برای مقابله با تهدیدی جدی ایران شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، افرایم هالِوی رئیس پیشین موساد در پی عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه گفت که بحرین بیشترین تلاشش را برای حفاظت از اسرائیلی‌ها در برابر ایران انجام خواهد داد. 
هالِوی که در یک کنفرانس مجازی سخنرانی می کرد در این باره گفت: فکر نمی کنم که تهدید بخصوصی علیه اسرائیلی هایی که در پی نهایی شدن عادی سازی روابط بحرین با اسرائیل به این کشور سفر خواهند کرد وجود داشته باشد اما یک تهدید جدی بالقوه وجود دارد و آن هم این است که ممکن است ایرانی ها این را فرصتی برای حمله به اسرائیلی ها در نظر بگیرند. 

او تاکید کرد: فکر می کنم مقامات محلی در این دو کشور (امارات متحده عربی و بحرین)  به خوبی آگاهند و خواهند دانست که چطور با این مسئله به گونه ای موثر کنار بیایند. 
این مقام پیشین موساد همچنین مدعی شد که یک توافق هسته ای جدید میان آمریکا و ایران پس از انتخابات آمریکا انجام خواهد شد. 
هالِوی در ادامه گفت که حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز وعده داده است اگر دوباره در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود تلاش بیشتری در راستای یک توافق خواهد کرد و جو بایدن رقیب دموکرات او در انتخابات هم به وضوح تمایلش برای یک توافق جدید را اعلام کرده است.