نماینده انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به محورهای بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس پیرامون برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام درباره ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیوید هال نماینده انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام آژانس در صفحه توییترش از انتشار بیانیه تروئیکای اروپا(آلمان،  فرانسه و انگلیس)  در جلسه روز گذشته شورای حکام درباره برنامه هسته ای ایران خبر داد. 

هال درباره این بیانیه گفت: بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس تعهد مداوم ما به برجام(توافق هسته ای)  را بیان می کند.  عدم پایبندی سیستماتیک ایران به تعهدات تحت برجام به طور جدی منافع در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته ای را تضعیف می کند. 

نماینده انگلیس در آژانس همچنین مطرح کرد: نگرانی ها شامل ذخایر اورانیوم(که دوباره بالا است) و سطح غنی سازی آن می شود که تحقیق و توسعه پیرامون سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه دارد و برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر برنامه ریزی شده است. 

هال در آخر مطرح کرد: هدف تروئیکای اروپا این است که راهی دیپلماتیک برای پیش رفتن پیدا کند. ما به دنبال مذاکرات بیشتر در چارچوب روند کمیسیون مشترک خواهیم بود. ضرورت دارد که پیشرفتی در این زمینه انجام شود. 

بیانیه سه کشور اروپایی در حالی مطرح و اعلام شده که ایران در پاسخ به بی‌تعهدی اعضای برجام و به خصوص اروپا گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت.