یک روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب خود جزئیاتی از نقشه‌ای برای ترور سردار سلیمانی در سال ۲۰۱۶ را فاش کرد.

افشاگری جدید در مورد ترور سردار سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  «باب وودوارد» روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی در بخشی از کتاب خود به نام «خشم» روایتی از نحوه تصمیم‌گیری دونالد ترامپ برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه داده است.

پیش از این منابع خبری به نقش مایک پامپئو در مجاب کردن ترامپ برای ترور سردار سلیمانی اشاره کرده‌اند، اما وودوارد در کتاب خود برای نخستین بار به نقش «جک کین»، معاون اسبق رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص هم اشاره کرده است.

طبق مفاد کتاب، جک کین زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به تازگی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رأی آورده بود با او درباره حاج قاسم صحبت کرده بود.

کین علاوه بر این، تلاش‌ها و بیم‌های دولت جورج دبلیو بوش برای مقابله با سردار سلیمانی را برای ترامپ بازگو کرده بود. طبق مندرجات این کتاب، کین به ترامپ گفته بود تیم امنیت ملی جورج دبلیو بوش از او به عنوان رئیس‌جمهور وقت برای تخریب دو پایگاه در ایران که محل استقرار نیرو‌های سردار سلیمانی بود اجازه خواسته بودند.

بوش با این درخواست مخالفت کرده بود. کین می‌گوید بوش فکر می‌کرد که اگر به مواضعی در داخل ایران حمله کند استیضاح خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/