عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: موضوع مکانیسم ماشه آزمون بزرگی برای سازمان ملل است و این سازمان باید در ماجرای مکانیسم ماشه استقلال خود را نشان دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران گفت: این موضوع سازمان ملل را در معرض آزمون بزرگی قرار داد و سازمان ملل باید استقلال رأی خود را در این باره نشان دهد.

وی افزود: سازمان ملل متأسفانه در مواردی تحت تأثیر آمریکا و زیاده‌خواهی‌های این کشور تصمیماتی را گرفته و امروز نباید اجازه دهد اعتبارش بیش از پیش از بین برود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران اعتبار سازمان ملل را بیش از پیش از بین خواهد برد و جلوگیری از این خواسته به ناحق آمریکا تا حدودی جبران‌کننده اعتبار از دست رفته قبل خواهد بود.

میر تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: اعضای گروه پنج بعلاوه یک به ویژه آلمان، انگلیس و فرانسه باید جلوی آمریکا بایستند و سه کشور اروپایی همان طور که در بیانیه خود اعلام داشتند به هنگام رأی‌گیری و اتخاذ تصمیم استقلال خود در برابر آمریکا را نشان دهند.

وی افزود: همراهی اروپا با آمریکا در ماجرای مکانیسم ماشه موجب از بین رفتن اعتبار آنها در سطح بین الملل خواهد شد و استقلال و اعتبار آنها را مخدوش خواهد کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: چنانچه مکانیسم ماشه علیه ایران اجرا شود، پیش بینی‌های لازم برای این منظور انجام شده و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی تصمیمی را خواهند گرفت و آن را اجرا خواهند کرد که آمریکا و اروپا یکه خواهند کرد.