در کشور ما که چنین ساختار حزبی نداریم کسی که رئیس‌جمهوری می‌شود اولین کسی است که زیر میز احزابی می‌زند که از او حمایت کرده‌اند تا او رأی بیاورد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اینطور که معلوم است محمدرضا باهنر که معمولا وقت مصاحبه به رسانه‌ها را پشت سر هم می‌دهد، دوباره شروع کرده و این بار نوبت روزنامه «ایران» بوده است. اهم اظهارات وی در این گفتگو به شرح زیر است:

*عجیب نیست اگر این تحریم‌های ظالمانه روی اقتصاد کشور ما اثر بگذارد. اما باز هم دو جناح این مسأله را سیاسی می‌بینند. به همین دلیل یک جناح می‌گوید تحریم‌ها بر اقتصاد ما هیچ اثری ندارد و هر مشکلی وجود دارد ناشی از بی‌عرضگی و تنبلی و کم کاری و ندانم کاری است. در مقابل هم عده‌ای می‌گویند تمام مشکلات کشور ناشی از تحریم است. خب نه آن حرف درست است و نه این حرف.

*در کشور ما که چنین ساختار حزبی نداریم کسی که رئیس‌جمهوری می‌شود اولین کسی است که زیر میز احزابی می‌زند که از او حمایت کرده‌اند تا او رأی بیاورد. من یادم است آقای احمدی‌نژاد همان ماه‌های اول بعد از انتخابش گفت که من این اصولگرا‌ها را قبول ندارم، آقای خاتمی هم در مواجهه با سر و صدا‌های مجلس ششم و استیضاح وزرایش توسط مجلس یک بار صدایش درآمد و گفت من این احزاب اصلاح‌طلب را قبول ندارم.

*متأسفانه خود فعالان سیاسی هنوز از بن دندان هزینه‌های حزب را باور نکرده‌اند و قبول ندارند. آن‌ها عموماً دنبال منافع حزب هستند. حال آنکه بالاخره هر کاری یک هزینه‌ای دارد و یک منفعتی.

*برای منفعت کشور مطلوب‌تر است که قانون‌گذاری از تدوین لایحه آغاز شود، زیرا بالاخره دولت برای کار کارشناسی روی لوایح دست گشاده‌تری دارد.

*بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی و حتی کسانی که در حاکمیت هستند دنبال ناامید کردن اند. حتی رسانه ملی بعضاً گزارش‌هایی می‌دهد و حرف‌هایی می‌زند که می‌تواند این حرف‌ها را بهتر ارائه بدهد یا بعضی‌های‌شان را ارائه ندهد و چیز‌های دیگری بگوید.