رئیس‌جمهور در دستور فوری خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا شد.

دستور فوری رئیس‌جمهور به رئیس بنیاد شهید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پی نامه عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس به رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به مشکلات بیمه دی در خصوص ایثارگران و جانبازان، رئیس جمهور طی  یک نامه خیلی فوری خطاب به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور رسیدگی فوری و ارائه گزارش را صادر کرد.

چند وقتی است که جانبازان و جامعه ایثارگری که تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند، از نحوه دریافت داروها و خدمات بهداشتی و درمانی که متولی بیمه ای آن بیمه دی می باشد، گلایه دارند. برخی داروخانه ها  نیز بخاطر بد عهدی بیمه دی در پرداخت مطالباتشان در همکاری با این بیمه تجدید نظر کرده و برخی نیز درصدد لغو همکاری با این بیمه هستند که در این بین برای جانبازان و ایثارگران تحت پوشش این بیمه مشکلاتی بوجود آمده است. به عنوان مثال داروهای خارجی مورد نیاز جانبازان عزیز کمتر و به ندرت در اختیارشان قرار می گیرد و علت آن هم تاخیر در پرداخت بیمه عنوان شده و بطوریکه دارو عمدتا به صورت آزاد در بازار ارائه می شود.

در همین راستا با توجه به مطالبه جانبازان و جامعه ایثارگری، عباس مقتدایی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در این خصوص با رییس جمهور مکاتبه و همچنین در صحن علنی مجلس به حسن روحانی تذکر کتبی داده است.

نامه عباس مقتدایی به این شرح است:

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

همانگونه که مستحضرید در سالهای اخیر، بیمه دی با مشکلات جدی مواجه شده؛ بهگونهای که از یک سو، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است و از دیگر سو، بیمارستان‌های متعدد به دلیل عدم تسویه حساب این شرکت بیمهای، حاضر به همکاری و ارائه خدمات به دارندگان بیمه تکمیلی، نیستند. 

طبق مکاتبات جانبازان، ایثارگران و خانوادههای شهدا با دفتر اینجانب، این شرکت بیمهای وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، نتوانسته این نهاد را راضی نگه دارد و با وجود مشکلات عدیده، برای چندمین سال متوالی، عهدهدار بیمه تکمیلی جانبازان، ایثارگران و خانوادههای شهدا، شده است. بررسیهای حاکی از آن است که این شرکت بیمهای با اکثر مراکز درمانی قرارداد ندارد و از پرداخت هزینههای داروهای جانبازان به-ویژه داروهای خارجی که مشابه داخلی ندارد و نیز خدمات دندانپزشکی، امتناع میورزد.

این سؤال از سوی جانبازان و ایثارگران مطرح است که چرا جامعه جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدای تحت پوشش، همچنان باید فدای عدم پاسخگویی و سوءمدیریت بنیاد و بیمه دی شوند؟ چرا علیرغم محرزشدن مسائل و مشکلات جدی این شرکت بیمهای، بنیاد هنوز به همکاری با آن ادامه می دهد؟ لذا با عنایت به مطالبه این قشر، خواهشمند است دستور فرمایید بهصورت جدی و در اسرع وقت، رسیدگی به این مهم و رفع مشکلات شرکت بیمه دی در دستور کار قرار گیرد و نسبت به تغییر شرکت بیمهای (بهعنوان مطالبه اصلی جانبازان و ایثارگران) که بتواند بیمه تکمیلی خدمات درمانی و دارویی جانبازان، ایثارگران و خانوادههای شهدا را بهطور کامل، متعهد شود، اقدامات لازم صورت پذیرد. 

از حسن توجه جنابعالی قدردانی مینماید.