ایلنا نوشت: فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی صدور هرگونه ابلاغیه برای تخلیه روستا‌های مرزی استان آذربایجان غربی را تکذیب کرد. ‌

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار یحیی حسین خانی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا، صدور ‌هرگونه ابلاغیه برای تخلیه ۶ روستای مرزی در شهرستان سردشت از سوی مرزبانی استان را رد کرد .

حسین خانی با اشاره به نامه نماینده مردم سردشت در مجلس به دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صدور هرگونه ‌ابلاغیه برای تخلیه ۶ روستای مرزی در شهرستان سردشت از سوی فرماندهی مرزبانی استان ‌کذب محض است و مرزبانی ‌استان براساس قانون پیگیری‌های لازم را از مراجع قانونی در دستور کار خود قرار داده است. ‌

علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم درباره تخلیه روستاهای سردشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا گفت:  تخلیه روستاهای سردشت درست نیست و با توجه به اینکه فرمانده مرزبانی استان در این مورد پاسخ داده است بنده اظهارنظر دیگری نمی‌کنم.

این در حالی  است که کمال حسین‌پور، نماینده سردشت، صبح امروز در گفت و گو با گروه سیاسی ایلنا از  تخلیه دو روستا خبر داده بود.  او  در بخشی از صحبت‌هایش گفت : « گفته می‌شود که روستاهای بعد از نوار مرزی باید خالی شوند،تاکنون هم ۲ روستا خالی شدند و ۴ روستای اشکان سفلی با یک خانوار ۴ نفره، نوکان با ١٩ خانوار و ٨٢ نفر، تیت سفلی با  ٨ خانوار و ٣٠ نفر، ارزنه با  ١٤ خانوار و ٥٣ نفر باقی مانده است و گاکه و گورە شیر تخلیه شده‌اند. البته درخواست برای تخلیه بخش وزینه سردشت نیز وجود دارد.»