جعبه های پلاستیکی و پالت ها از مهم ترین وسایل مورد استفاده در انبارو فروشگاه ها می باشند که به منظور ایجاد نظم در محیط، دسترسی آسان به ابزار آلات کوچک و جا به جایی آسان کالاها توسط لیفتراک در انبار طراحی و تولید میشوند. بهین انبار یکی از بزرگترین تولید کنندگان جعبه های پلاستیکی و ظروف نگهداری و جا به جایی کالا می باشد که محصولاتی با کیفیت در اندازه و ابعاد مختلف را تولید نموده است. در ادامه به چند نمونه از این ظروف نگهداری و جا به جایی کالا و جعبه ها اشاره خواهیم داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

باکس پالت

پالت های دیواره دار یکی از مهم ترین و پرکاربردترین وسایل برای نگهداری و همچنین جا به جایی کالاهایی با اندازه و ابعاد کوچک در انبارها می باشند. این پالت ها که بیشتر با نام باکس پالت شناخته شده هستند، دارای بدنه و دیواره های توری و نرده ای می باشند که از ریزش کالاهایی با بسته بندی های کوچک یا محصولات فله در حین جا به جایی و چیدمان در انبار جلوگیری می کنند.

باکس پالت های تولید شده توسط گروه بهین انبار همگی دارای بدنه فلزی بوده و می توان بر اساس شکل و ساختار ظاهری آنها را به باکس پالت توری، نرده ای و تاشو تقسیم بندی نمود. نوع توری این پالت ها دارای دیواره هایی مشبک و توری مانند بوده که در برابر ضربه و همچنین نم و رطوبت کاملا مقاوم می باشند. این باکس ها را می توان با توجه به نوع کالاها و همچنین کاربرد پالت به صورت درب دار و بدون درب انتخاب نمود که نگهداری و جا به جایی کالاهای کوچک را بسیار اسان می کنند.

باکس پالت های نرده ای دارای دیوارهای ساخته شده از میله های عمودی می باشند که می توان آنها را تا چهار طبقه بر روی هم متصل نمود. این گروه از باکس پالت ها همچنین برای حمل و جا به جایی آسان دارای امکان نصب چرخ در پایه ها هستند. از دیگر نمونه های رایج و پرکاربرد باکس پالت می توان به نوع تاشو اشاره نمود که دیواره های آن در شرایط لزوم و به منظور اشغال فضای کمتر قابل تا شدن هستند. لازم به ذکر است که پالت های دیواره دار فلزی به دلیل مقاومت بالای سازه تا 3000 کیلوگرم وزن را تحمل می کنند. اصلی ترین کاربردهای باکس پالت عبارتند از:

  • نگهداری و چیدمان لوازم خانگی شکستنی در اندازه های مختلف
  • حمل و نقل و جا به جایی کالاهای بدون بسته بندی با اندازه های کوچک
  • چیدمان و نگهداری از میوه و سبزیجات در سردخانه ها
  • جا به جایی قطعات خودروسازی و هواپیما و غیره
  • نگهداری و جا به جایی مواد اولیه کارخانجات با اندازه های کوچک و بدون بسته بندی

باکس پالت

پالت تخت

پالت تخت یا مسطح به سازه هایی فلزی یا پلاستیکی و چوبی گفته میشود که برای جا به جایی آسان کالاهای بسته بندی شده مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به قدرت تحمل بالا و همچنین قابلیت شستشوی آسان و رعایت اصول بهداشتی، بهترین و پرکاربردترین نوع پالت ها دارای بدنه فلزی می باشند. پالت تخت را می توان با توجه به شکل و ساختار و همچنین نحوه جا به جایی انها توسط لیفتراک به گروه های دو رو دو طرفه، یک رو دو طرفه و دو رو چهار طرفه تقسیم بندی نمود. جا به جایی پالت های دو رو دو طرفه از هر دو جهت پالت قابل انجام بوده و کالاها را می توان در سطح رو و پشت آن قرار داد. در مقابل جا به جایی پالت های یک رو دو طرفه تنها از یک جهت قابل انجام خواهد بود.

از مهم ترین ویژگی های پالت تخت فلزی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن، اندازه و ابعاد و دهانه و عمق پالت ها را می توان با توجه به نوع کالا طراحی نمود.
  • جنس و متریال به کار رفته برای پالت های تخت ارتباط مستقیم با طول عمر آنها داشته و به همین دلیل از ورق های فلزی بسیار مقاوم برای این منظور استفاده میشود.
  • با توجه به شکل پالت های مسطح، امکان چیدمان و قرار گیری پالت های دارای محصول بر روی هم وجود ندارد.
  • علیرغم کاربرد بسیار زیاد پالت های پلاستیکی و چوبی، پالت های فلزی به دلیل قابلیت شستشوی آسان، مقاومت بالا در برابر وزن سنگین کالاها، عدم تاثیر منفی نم و رطوبت بر بدنه پالت و همچنین مقاومت بسیار بالا در برابر آتش سوزی، پالت های تخت فلزی دارای کاربرد بیشتری می باشند.
  • پالت مسطح فلزی گزینه ای مناسب برای جا به جایی مصالح ساختمانی، بسته های مواد غذایی، بسته های لوازم خانگی دارای ابعاد و شکل هنددسی منظم می باشد

پالت تخت

جعبه پلاستیکی انبار

از دیگر ظروف نگهداری و جا به جایی کالاها که توسط گروه بهین انبار با کیفیت بالا تولید شده است می توان به جعبه پلاستیکی انبار اشاره نمود. این جعبه ها که به پالت ابزار نیز شهرت دارند، گزینه ای بسیار کاربردی برای نگهداری از ابزار آلات با اندازه های کوچک می باشد. جعبه پلاستیکی انبار شبیه به جعبه های بدون سقف می باشند که در اندازه و ابعاد و رنگ های مختلف تولید شده و امکان نصب آنها بر روی یکدیگر وجود دارد. این جعبه ها را می توان بر اساس اندازه و ابعاد در گروه های مختلف B1، B2، B3، B4، B5، جعبه 10، جعبه 20، 30، 40 و جعبه C تقسیم بندی نمود که از نظر اندازه و ابعاد و همچنین قابلیت های جانبی و چیدمان آنها با هم متفاوت می باشند. به عنوان مثال، جعبه های پلاستیکی B1 دارای ارتفاع 7، عرض 16 و طول 10 سانتی متر بوده و می توان آنها را بر روی هم با پایه، بدون پایه و نصب از بغل و کشویی استفاده نمود.

جعبه های پلاستیکی انبار یا پالت ابزار را با توجه به وزن کالاها و اندازه و ابعاد آنها و همچنین میزان فضای موجود در انبار و مغازه ها انتخاب نمود و تنوع بالایی در آنها وجود دارد. همچنین این جعبه ها در رنگ های متنوعی تولید شده و برای نظم دهی و گروه بندی کالاها و اقلام موجود در هر یک می توان از ترکیب رنگ های مناسب استفاده نمود. از مهم ترین کاربردهای جعبه های پلاستیکی انبار می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • نگهداری از ابزار آلات در مغازه های فروش ابزار و کارگاه ها
  • نگهداری از قطعات یدکی در فروشگاه ها و کارخانجات
  • چیدمان و نگهداری از داروها در داروخانه
  • چیدمان اقلام با اندازه های کوچک در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها

جعبه پلاستیکی انبار

طراحی و تولید ظروف نگهداری و جا به جایی کالا

با توجه به اهمیت بسیار زیاد ظروف جا به جایی کالاها، بهین انبار طراحی و تولید انواع باکس پالت، پالت تخت و جعبه های پلاستیکی را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. این محصولات با بهترین متریال و بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این محصولات کافیست نام "بهین انبار" را در اینترنت جستجو نمایید با با شماره تلفن 02634090924 تماس بگیرید. کارشناسان بهین انبار آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیران می باشند.