3 قدم کاربردی برای کاهش سایز دور کمر را در ادامه مشاهده کنید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ذهن خیلی از افراد درگیر پیدا کردن راه چاره‌ای برای  کاهش سایز دور کمرشان  است. چربی‌های  دور کمر  و ظاهر بدی که به ترکیب بدن می‌دهند، ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. اکثر افراد دوست دارند کمری باریک، زیبا و منعطف داشته باشند.

چنین خصوصیاتی علاوه بر اینکه نشان دهنده‌ی سلامتی فرد به حساب می‌آیند، مسلماً در ظاهر بدن هم تاثیر گذار خواهد بود. همه اینها باعث شده که افراد به فکر کاهش سایز دور کمر خود بیافتند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که از فرم کمر و پهلوهای خود راضی نیستند، دیگر نگران نباشید.

برای رسیدن به اندام مورد نظرتان، کافیست با ما همراه باشید.

کاهش سایز دور کمرِ متناسب بدن با انجام تمرین‌های ورزشی مداوم و رعایت یک رژیم غذایی مطلوب امکان پذیر است. چربی انباشته شده دور کمر می‌تواند زنگ خطری برای سلامتی افراد باشد. به عنوان مثال افرادی که دچار بیماری‌های عروق کرونری (نوعی بیماری قلبی) هستند در صورت داشتن این چربی‌ها بیشتر در معرض خطرمرگ قرار دارند.

گرچه شکل و شمایل ظاهری شما متاثر از ژنتیکتان است، اما در صورت داشتن برنامه غذایی نادرست و یا عدم تحرک بدنی، نمی‌توانید فقط ژنتیک را در داشتن اندام نامتناسب مقصر بدانید. دور کمر ۸۱ تا ۸۹ سانتی متر نامتناسب محسوب می‌شود. اما خبر خوش این است که هر شخصی با هر اندامی قادر است مقداری از چربی‌های اضافه دور کمر خود را کم کند یا به عبارت دیگر سایز دور کمر خود را کاهش دهد. در ادامه به سه قدم موثر در کاهش سایز دور کمر اشاره می‌کنیم.

قدم اول: رژیم غذایی خود را تغییر دهید

کاهش کالری دریافتی تاثیر زیادی در چربی‌سوزی شکم وکاهش سایز دور کمر دارد، اما در کنار آن می‌توان با انتخاب بعضی از غذاها نیز این روند را تسریع کرد.

به عنوان مثال در یک مطالعه علمی نشان داده شد افرادی که از حبوبات کامل به جای حبوبات تصفیه شده (به همراه ۵ وعده میوه و سبزیجات، ۳ وعده لبنیات کم چرب، ۲ وعده گوشت بدون چربی، ماهی یا مرغ) استفاده می‌کنند، موفق به سوزاندن مقادیر بیشتری از چربی‌های اضافه دور کمر خود می‌شوند.

رعایت نکات زیر نیز بی‌تاثیر نیست:

چربی‌های سالم مصرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی دارای چربی‌های ساده و اشباع نشده مانند آووکادو، آجیل، دانه‌ها، سویا و شکلات از انباشته شدن چربی دور کمر جلوگیری می‌کند. از خوردن چربی‌های ترانس که اغلب در مواد تهیه شده از روغن‌های هیدروژنه مانند مارگارین، کلوچه و بیسکویت یافت می‌شود، اجتناب کنید. این مواد موجب افزایش سایز دور کمر و شکمتان می‌شود.

در رژیم غذایی خود از مواد فیبردار استفاده کنید. فیبرهای محلول مانند سیب، جو دوسر و گیلاس، سطح انسولین را پایین می‌آورند و باعث افزایش سرعت سوخت چربی‌ها و کاهش سایز دور کمر می‌شوند.

قدم دوم: از تمرین‌های ورزشی مناسب کمک بگیرید

این موضوع که ورزش به تناسب اندام کمک می‌کند بر هیچ کس پوشیده نیست.

برای ایجاد هرگونه تغییر در فرم بدن به تمرینات ورزشی مخصوص نیاز است. کاهش سایز دور کمر هم از این قاعده خارج نیست. تمریناتی که در ادامه آورده شده‌اند برای کاهش سایز دور کمر بسیار مفیدند.

روی شکم دراز بکشید و کمی از زمین فاصله بگیرید. سپس در حالی که نگاهتان به زمین است بر آرنج خود تکیه بزنید. عضلات شکم را محکم به سمت داخل منقبض کنید. در این حالت باسن شما به طرف پایین و کمر شما در حالت صاف قرار می‌گیرد.

سعی کنید تا حدی که می‌توانید در این وضعیت بمانید و از قوس دادن کمر جلوگیری کنید. این حرکت را ۳ تا ۵ بار در روز و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

روی بازوی راست دراز بکشید و پاها را به سمت بیرون دراز کنید. پای راست را روی پای چپ قرار دهید. باسن را از زمین جدا کرده و به سمت بالا بکشید. سعی کنید وزن خود را روی بازوی راست بیندازید و پاها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تحمل کنید. این تمرین را ۵ بار برای هر طرف از بدن تکرار کنید.

در حالی که پاها را از هم فاصله داده‌اید به حالت نیم خیز قرار بگیرید و بازوهای خود را به سمت جلو بکشید. این حرکت را ۱۵ تا ۲۰ مرتبه و هر بار به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید.در حالی که یک دست خود را به کمر زده‌اید، دست دیگر را بالای سر برده و تا جایی که می‌توانید به سمت مخالف بکشید.

در این حالت بدن به صورت اریب قرار می‌گیرد.روی یک نیمکت بنشینید. زانوهای خود را به سمت شکم خم کنید.

کم کم پاهای خود را از زمین جدا و بدن خود را به عقب متمایل کنید. حالا که عضلات شکم منقبض شده، کمر خود را آهسته به راست و چپ بچرخانید. این حرکت باعث انقباض و کشیدگی عضلات شکم می‌شود.

هنگام انجام حرکات ورزشی می‌توانید از ابزارهای کمکی نیز بهره بگیرید که در ادامه به چند حرکت مفید با استفاده از این ابزارها اشاره می‌کنیم:

از دمبل استفاده کنید. در حالی که صاف ایستاده‌اید و در هر دست یک دمبل دارید، دستانتان را از دو طرف به صورت صاف از خود دور کنید و کمی نگه دارید. هر روز ۴ مرتبه و هر مرتبه ۱۰ بار این حرکت را انجام دهید. این حرکت ضمن تقویت عضلات شانه و گردن، باعث پهن‌ترشدن این عضلات شده ودر نتیجه کمر شما باریک تر به نظر می‌رسد.روی زمینِ صاف ایستاده و با دست راست دمبل را بردارید.

دست چپ را به کمر بزنید و کم کم بدن خود را به طرف راست متمایل کرده، بازو و دست راست را آویزان کنید. به مدت ۵ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. همین حرکت را با دست چپ نیز انجام دهید.

هر روز به مدت ۱۰ دقیقه از حلقه لاغری استفاده کنید. این حرکت علاوه بر ایجاد شور و نشاط بچگی در شما، کمک شایانی به کاهش سایز دور کمر تان می‌کند.

قدم سوم: از انجام تمرین‌های ورزشی لذت ببرید

ورزش کردن را به تدریج شروع کنید. معمولا اشتیاق افراد در شروع یک رژیم ورزشی جدید باعث می‌شود که فرد در ابتدا همه تمرینات را پشت سرهم و به شدت انجام دهد. این شدت عمل دیر یا زود منجر به خستگی و سرخوردگی فرد در انجام تمرینات خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای انتخاب یک برنامه ورزشی شدید، تعدادی از تمرینات را انتخاب کرده و به دفعات کم در طول روز انجام دهید.

سپس می‌توانید به تدریج شدت کار را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که کاهش سایز دور کمر به تدریج انجام می‌شود و روند آن یک روزه نیست.

در یک دفترچه یادداشت، تمرین‌ها و روند پیشرفت خود را ثبت کنید.

به این ترتیب هرگز از انجام این تمرین‌ها احساس خستگی نخواهید کرد و به تدریج نتیجه مطلوب را در کاهش سایز دور کمر و اندام خود خواهید دید!شرایط مناسب و راحتی را هنگام انجام تمرینات فراهم کنید. پوشیدن لباس مناسب، همراه داشتن بطری آب و یا حتی گوش دادن به یک موسیقی مناسب می‌تواند کمک کند تا تمرینات را با انگیزه و هیجان بیشتری انجام دهید.تمرینات یوگا را در برنامه ورزشی خود بگنجانید.

یوگا برای کاهش چربی‌‌های دور شکم، کاهش سایز دور کمر و تقویت عضلات آن تمرین مناسبی است. به علاوه اگر به صورت دسته جمعی انجام شود هیجان و لذت بیشتری به همراه خواهد داشت.هنگام انجام تمرینات، تنفس را فراموش نکنید! بیشتر افراد حین ورزش کردن، برای داشتن تمرکز خصوصا تمریناتی که عضلات داخلی را درگیر می‌کنند، نفس کشیدن را فراموش می‌کنند.

این امر منجر به سفتی بدن و خستگی زودرس می‌شود. به خودتان یادآوری کنید که هدف از انجام همه این کارها کاهش سایز دور کمر است، نه آسیب رساندن به بدن.با رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش‌هایی که در این مطلب توصیه شده، تنها با اندکی پشتکار به سایز و اندام دلخواه خود خواهید رسید.

داشتن کمر باریک برات آرزو شده؟برای داشتن یه اندام زیبا و متناسب دو تا نکته رو فراموش نکن:

۱- ورزش ۲- تغذیه سالم.

تا زمانی که تغذیه اصولی نداشته باشی نمی‌تونی به تناسب اندام برسی.