معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت مترو شهر جدید پردیس از امسال خبر داد و گفت: ساخت واحدهای مسکن مهر این شهر با کیفیت بالایی در حال انجام است.

خبر خوش درباره ساخت مترو و مسکن مهر پردیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: با وجود این‌که تامین زیرساخت‌ها و خدمات مسکن مهر پردیس، دارای ویژگی‌های خاص، توپوگرافی ویژه و نیازمند صرف هزینه‌‌ و زمان زیادی است، خوشبختانه فعالیت‌ها با تمام توان در حال انجام است تا پروژه‌‌ها امسال به پایان برسد.

وی با بیان اینکه سازندگان بدعهد را به ساختار قضایی معرفی و خلع ید کردیم تا پیمانکار‌‌ان جدید جایگزین شوند، افزود: امسال افتتاح بزرگی در شهر جدید پردیس خواهیم داشت و بخش زیادی از واحدهای مسکونی را به مردم تحویل خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت بالایی در حال انجام است، تصریح کرد:: در برخی پروژه‌‌ها که به‌‌دلیل بی‌توجهی پیمانکاران، اشکالاتی وجود داشت نیز ایرادات در حال رفع هستند تا واحدهای مسکونی با کیفیت به مردم تحویل شود؛ اقدامات مربوط به محوطه‌‌سازی، پیاده‌‌روسازی و جدول‌گذاری نیز با با توجه به حساسیتی که وجود دارد در حال انجام است و در مجموع یک کار بزرگ در پردیس در حال انجام است.

طاهرخانی به مترو پردیس اشاره کرد و گفت: مطالعات امکان‌‌سنجی مسیر، شامل نقشه‌های اجرایی به‌‌صورت کامل انجام شده است و این پروژه در بودجه سنواتی به‌‌صورت مشارکتی اجرا خواهد شد. در این چارچوب، فرآیند مذاکرات و تعیین برآوردها و چارچوب مشارکت در سازمان برنامه و بودجه در حال انجام بوده و به‌زودی مصوبه هیات وزیران برای آغاز عملیات اجرایی اخذ می‌شود.

وی با بیان این‌که مترو پردیس در یک بازه زمانی ۴ ساله ساخته می‌شود، یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه امسال با هزینه حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومانی آورده شریک، منابع شرکت عمران و اعتبارات دولتی آغاز خواهد شد.