در پایان معاملات امروز بازار سهام، افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث رشد ۲٫۸۴ درصدی شاخص کل شد و شاخص هم‌وزن نیز بعد از یک هفته روند نزولی امروز بیش از نیم درصد رشد کرد.

بورس این هفته صعودی می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با شروع معاملات امروز بازار سهام افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث صعودی شدن روند بازار شد و شاخص کل با رشد بیش از ۲.۵ درصدی به یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد رسید، همچنین امروز شاخص هم‌وزن نیز رشد بیش از نیم درصدی داشت و این خبر از کلیت مثبت بازار می‌دهد.

ارزش معاملات امروز بازار سهام از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد و نمادهای خودروی، پالایشی، فلزات اساسی و پتروشیمی در رنج مثبت و راوان معامله شدند.

همچنین امروز نمادهای بانکی صف خرید شدند.

در حالی که هفته گذشته بازار سهام با عرضه سنگین مواجه شده بود و روندی نزولی را طی کرد اما در بازار سهام امروز تقاضا از عرضه بیشتر بود و همین عامل باعث روند صعودی بازار سرمایه شد، اما پیش‌بینی می‌شود بازار فردا با موجی از عرضه همراه است که اگر تقاضا این عرضه را خنثی کند روند این هفته بازار سرمایه صعودی خواهد بود.

رشد بازار سهام در حالی است که امروز نرخ ارز صرافی ملی کاهش پیدا کرده است و از طرفی خرید حقیقی‌ها بیشتر شده است و به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری کسانی که امروز در کف قیمتی سهام خریداری کردند قادر به فروش سهام خود نبودند.

همچنین یکی از علل رشد بازار می‌تواند فعال شدن بازیگردان‌ها باشد که با حمایت از بازار مانع از قفل شدن بازار در صف خرید یا صف فروش می‌شوند.