مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای گفت: قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام و از این سرزمین جداناپذیر است.

ورود حوزه علمیه به منازعه قره باغ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن بیانیه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به این شرح است:

آذربایجان به ویژه منطقه لنکران، باد کوبه و قره باغ در طول تاریخ تشیع مهد عالمان بزرگ بوده و علمای این سرزمین همواره بر تارک آسمان علم و دانش و در حوزه‌های علمیه درخشیده اند و سلطه ۷۰ ساله کمونیست بر این منطقه، هیچگاه از ارادت مردم شریف، آزاد و مخلص این منطقه به اسلام و پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان پاک آن حضرت (علیهم السلام) نکاسته است و این مردم عزیز و شریف پایداری خود را در مسیر اسلام عزیز و مقاومت در برابر مستکبران و صهیونیزم و قدرت‌های فاسد نشان داده‌اند.

حوزه‌های علمیه و بزرگان و اساتید و طلاب آن بر اساس معارف و احکام نورانی اسلام خود را موظف به حمایت و دفاع از ملت رشید آذربایجان می‌دانند و تاکنون نیز همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و خواهند بود و بر تمامیت ارضی کشور آذربایجان تاکید می‌کنند و اجازه نخواهندداد،که دست‌های فتنه‌گر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بین دو ملت ایران و آذربایجان تفرقه و جدایی ایجاد کند.

متاسفانه برخی از کشور‌ها با ایجاد موج ایران هراسی و شیعه هراسی به دنبال اهداف شوم و تفرقه بر انداز خود هستند و با ایجاد بد بینی نسبت به مردم و کشور جمهوری اسلامی ایران و دامن زدن به شایعات بی اساس به دنبال اختلاف و تفرقه بین دو ملت ایران و آذربایجان و ناامن کردن منطقه هستند،تا از آب گل آلود ماهی صید کنند و زمینه حضور و نفوذ نیرو‌های مزدور و تکفیری و قدرت‌های استکباری و صهیونیست‌ها را در این مناطق فراهم آورند و در سایه جنگ و اختلاف در این منطقه به اهداف نامشروع خود برسند.

اکنون وظیفه دینی، شرعی،اخلاقی و انسانی مسلمانان است که با هوشیاری کامل نسبت به توطئه ها، از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع و در برابر نفوذ بیگانگان در کشور‌های اسلامی مقاومت نمایند.

رجاء واثق است که علما، فضلا و نخبگان آذربایجان بابصیرت و آگاهی بخشی، توطئه‌های دشمنان را برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و آذربایجان خنثی و اجازه ندهندکه خللی در روابط عمیق تاریخی فرهنگی و مذهبی دو ملت ایجاد شود.

از خداوند بزرگ پیروزی مسلمانان در همه جبهه‌ها و دفع شر دشمنان امت اسلام و اتحاد و انسجام امت اسلامی و علو درجات شهدای اسلام و پیروزی رزمندگان مسلمان را خواهانم.