این اظهار نظرها ارزش پاسخ دادن ندارد و ما معتقدیم که هر کس در منطقه ما خود را به این خانه سست بیاویزد فقط خودش دچار مشکل می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ادامه رایزنی‌های ایران با کره جنوبی جهت پرداخت طلب‌های ایران از این کشور گفت: رایزنی‌های ما با کره در جریان است ولی با سرعتی که ما تمایل داریم به جلو نمی‌رود و دارای کندی است از جمله در خصوص خرید داروها و برخی از اقلامی که دو کشور با یکدیگر توافق کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: این روند به کندی پیش می‌رود، به خصوص در دو هفته اخیر در خصوص تامین منابع مورد نیاز از منابع خودمان برای خرید واکسن آنفلوآنزا وپیش خرید واکسن کرونا در قالب کنسرسیومی که سازمان بهداشت جهانی برای توزیع عادلانه این واکسن در صورت کشف نهایی ایجاد کرده است و ایران نیز عضو این کنسرسیوماست.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر اینکه ما به دنبال این هستیم که با کشورهایی که به تازگی با این رژیم صلح کرده‌اند جبهه واحدی علیه ایران شکل دهیم، گفت: صهیونیست‌ها بهتر است که نگران مرزهای خودشان باشند. هر کسی که به جنوب لبنان رفته باشد و آن منطقه را دیده باشد می‌داند که من از چه سخن می‌گویم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با بحران اقتصادی، سیاسی، هویتی و اجتماعی دامنه داری روبرو شده و در حال غرق شدن است، تصریح کرد: این اظهار نظرها ارزش پاسخ دادن ندارد و ما معتقدیم که هر کس در منطقه ما خود را به این خانه سست بیاویزد فقط خودش دچار مشکل می‌شود.