رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم درباره تشکیل این مجموعه، گفت: افراد و بخش‌هایی از جامعه که در مجلس تریبون ندارند در فراکسیون مستقلین ولایی دارای تریبون قوی می‌شوند و می‌توان گفت که این فراکسیون «تریبون بی‌تریبون‌ها» است.

«تریبون بی‌تریبون‌ها» در مجلس کجاست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد باقری‌بنابی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره تشکیل فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: صداهای مختلفی در مجلس وجود دارد که طبیعتا نمی‌توانست ذیل یک فراکسیون تعریف شود، فراکسیون مستقلین ایجاد شده است که افراد میانه رو از هر دو جریان و کسانی که واقعا از حیث وابستگی به جریان‌های سیاسی مستقل هستند، در یک مجموعه قرار گیرند.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: در این فراکسیون،  افرادی و بخش‌هایی از جامعه که در مجلس تریبون ندارد و نمایندگانی که نمی‌توانستند با فراکسیون انقلاب اسلامی ارتباط برقرار کنند دارای تریبونی قوی و قوی شوند و به نوعی می‌توان گفت این فراکسیون «تریبون بی تریبون‌ها» است.

باقری بنابی با اشاره به اینکه مشکلات مردم از منظر و نگاهی دیگر از دلایل تشکیل این فراکسیون است، افزود: در اساسنامه فراکسیون مستقلین تلاش برای حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و گره‌هایی که نیاز به گشودن دارند، از جمله اهداف این فراکسیون ذکر شده است.

وی در بیان تفاوت محسوس فراکسیون مستقلین با دیگر فراکسیون‌های مجلس گفت: جریان خاصی در مجلس وجود دارد که خود را در «فراکسیون انقلاب اسلامی»  تعریف کرده‌اند. این فراکسیون پیگیر منویات جریان و گروه خاصی است ولی فراکسیون مستقلین از تعدادی از اصلاح‌طلبان و افراد مستقل تشکیل شده که ارتباطی با گروه مذکور ندارند. لذا بنای ما بر این است که مطالب و موضوعاتی که توسط فراکسیون انقلاب اسلامی نادیده گرفته یا مطرح نشده را به جدیت پی‌گیری کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسات متعددی که خواهیم داشت برای پی‌گیری و به سرانجام رساندن طرح‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دستور کارهای مشخصی را خواهیم داشت. بحث معیشت مردم از جمله اولویت‌های این فراکسیون است. در این رابطه بنا داریم با دعوت از کارشناسان مختلف اقتصادی راه‌حل‌های ارائه شده را جمع‌بندی و به‌شکل طرح ارائه کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فراکسیون های مختلف دنبال اهداف تخصصی خود هستند، خاطرنشان کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی هم با مسائل، سیاسی برخورد می‌کند بنابراین ما باید به سمت کمک به حل مسائل کلان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برویم و تمرکز خود را به اموری معطوف کنیم که به آن بی‌توجهی می‌شود.

باقری بنابی در این باره که وزن فراکسیون متبوعش به اندازه‌ای هست که اهداف خود را محقق کند، گفت: در حال حاضر به نظر نمی‌رسد فراکسیون اکثریتی در مجلس باشد، همین فراکسیون مستقلین به بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید و با توجه به شرایط خاصی که در مجلس حاکم است تعداد زیادی از نمایندگان تمایلی به عضویت در فراکسیون‌هایی چون انقلاب اسلامی و مستقلین را ندارند بنابراین اگر آن افراد را هم در نظر بگیریم متوجه می‌شویم فراکسیون اکثریت نداریم.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس برای عضویت در فراکسیون مستقلین فرم پر کرده‌اند و با توجه به مطالعه و بررسی‌های به عمل آمده به زودی اعضای این فراکسیون به بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید، لذا اطلاق عنوان اکثریت به فراکسیون انقلاب اسلامی صحیح نیست.