ایرنا- خانه موسیقی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات مراسم خاکسپاری محمد رضا شجریان استاد آواز ایران را اعلام کرد.

جزئیات مراسم خاکسپاری محمد رضا شجریان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خانه موسیقی، در این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض تسلیت مجدد برای درگذشت هنرمند فرهیخته و استاد آواز ایران محمدرضا شجریان به نقل از فرزند او همایون شجریان به اطلاع علاقمندان و دوستداران استاد می‌رساند که بنا به وصیت استاد پیکر ایشان روز جمعه ۱۸ مهرماه ۹۹ پس از اقامه‌ نماز در بهشت زهرا به مشهد مقدس و سپس شهر توس منتقل می‌شود و مراسم تشییع و تدفین در کنار مقبره‌ فردوسی بزرگ به خاک سپرده می‌شود.

لازم به توضیح است به علت جلوگیری از ازدحام و خطر شیوع ویروس کرونا ساعت مراسم فوق اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شجریان که پس از سال‌ها مبارزه با سرطان روز پنجشنبه درگذشت؛ حلقه‌ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی؛ نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت؛ نامی که تا سال‌ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می‌رسد.

شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.