ایرنا- نماینده آمریکا در امور ایران و ونزوئلا برای رایزنی با مقامات ارشد انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا راهی آلمان شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با اعلام این خبر اظهار کرد که «الیوت آبرامز» در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به آلمان سفر کرد تا در مورد زمینه‌های همکاری سیاسی در مورد ایران از جمله آنچه که «مسؤول دانستن ایران برای کشتن معترضان آبان‌ماه گذشته و جلوگیری از فروش خطرناک اسلحه به ایران و همچنین تقویت اقدامات بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای تهدیدآمیز» خوانده‌اند، بحث کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: آبرامز همچنین در مورد وضع ونزوئلا ازجمله آنچه که «موارد نامناسب نقض حقوق بشر حکومت غیرقانونی مادورو و برنامه‌های آن برای برگزاری انتخابات تقلبی در ماه دسامبر» نامیده شده، صحبت کرده است.

به دنبال شکست و انزوای آشکار آمریکا در سازمان ملل متحد و شورای امنیت، دونالد ترامپ تلاش دارد در مدت اندک مانده به پایان محدودیت خرید و فروش سلاح توسط ایران با افزایش تحریم و بی اثر کردن عملی برجام، به این توافق چندجانبه پایان دهد.

دولت ترامپ در تازه‌ترین اقدام تروریست اقتصادی خود، ۱۸ بانک و نهاد مالی را روز گذشته در فهرست تحریمی قرار داد تا به این ترتیب اندک امکان موجود ایران برای تأمین دارو و مایحتاج ایرانیان را نیز مسدود کند.