نماینده دائمی کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: از یک طرف ادعا می‌کنند که واردات دارو و مواد غذایی تحت تحریم قرار ندارند، اما از سوی دیگر کانال‌های موجود برای پرداخت هزینه‌های واردات این اقلام را کاملا مسدود می‌کنند. تا الان، دیگر این بازی کثیف و انحرافی آمریکایی باید برای همه مشخص شده باشد.

واکنش سفیر ایران در وین به بازی کثیف و انحرافی آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاظم غریب‌آبادی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود درخصوص تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط آمریکا، نوشت: اقدامات جنایتکارانه رژیم آمریکا در تهدید جان مردم عادی از طریق تروریسم اقتصادی، تمامی ندارد. این رژیم، در اقدامی دیگر، ۱۸ بانک ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. از یک طرف ادعا می‌کنند که واردات دارو و مواد غذایی تحت تحریم قرار ندارند، اما از سوی دیگر کانال‌های موجود برای پرداخت هزینه‌های واردات این اقلام را کاملا مسدود می‌کنند. تا الان، دیگر این بازی کثیف و انحرافی آمریکایی باید برای همه مشخص شده باشد.

آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، که البته در این حوزه هم خود کارنامه سیاهی دارد، با این قبیل تحریم‌ها مستقیما جان مردم عادی و حق حیات آنان را به عنوان یکی از حقوق مسلم بشر، به مخاطره انداخته است. در این مقوله، اروپا نیز نباید صرفا به ابراز تاسف از این اقدامات مخرب آمریکا بسنده کند. اروپا وظیفه سنگینی دارد، هم از منظر مقابله با اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا، اگر در ادعای خود در حمایت از حقوق بشر صادق است که البته تردید جدی در این زمینه وجود دارد، و هم از منظر ایفای تعهدات خود تحت برجام.

مقامات رژیم آمریکا اذعان کردند که به فشار حداکثری خود بر ایران ادامه خواهند داد تا ایران بر سر میز مذاکره، با مختصات مورد نظر آنها، حاضر شود. آمریکا باید تا الان فهمیده باشد که این راهبرد آنان در ایران خریداری ندارد. آمریکا حیثیت و اعتبار ایران و ایرانی را نشانه رفته است. ایران و ایرانیان تمام تلاش خود را برای مقابله با اقدامات آمریکا و کاهش آثار تحریم‌ها به عمل خواهند آورد تا آمریکا به اهداف خود چه برای بهره برداری در انتخابات پیش روی و چه برای شرایط پس از آن، نرسد.

نکته آخر اینکه هرچند ممکن است گفته شود این تحریم‌ها پدیده جدیدی نیستند و عملا به اقدامات آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران اضافه نمی‌کنند و بیشتر اهداف تبلیغاتی و سیاسی دارند، اما باید توجه داشت که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، از هر سنخی و در هر مرحله ای، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند. باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی، سیاسی، بین المللی و حقوقی برای مقابله با این جنایات استفاده نمود.