ایرنا - «آنتون ماروزوف» عضو کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه و از اعضای شورای عالی حزب لیبرال دمکرات روسیه اعلام کرد که این حزب حاضر در پارلمان روسیه از پایان محدودیت تسلیحاتی ایران در18 اکتبر ( 27 مهر) استقبال و حمایت می کند.

استقبال حزب لیبرال دمکرات روسیه از لغو تحریم تسلیحاتی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«آنتون ماروزوف» که از سیاستمداران مطرح در پارلمان روسیه و عضو حزب لیبرال دمکرات روسیه به رهبری ولادیمیر ژیرینفسکی  است، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حزب لغو محدودیت تسلیحاتی ایران را که طی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است، اقدامی درست می داند.

ماروزوف افزود: ایران کشوری مستقل ، دارای قدرت منطقه ای و صلح دوست است که همواره در تامین ثبات نقشی مهم ایفا کرده و  اجازه نمی دهد تروریسم گسترش یابد و از روحیه افراط گرایی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایران اجازه دارد بطور مستقل تاکتیک های دفاعی خود از جمله با تسلیحات پیشرفته را تعیین کند.

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: ما در حزب لیبرال دمکرات روسیه بطور همه جانبه از ایران در این مساله (پایان محدودیت تسلیحاتی ایران) حمایت می کنیم و معتقدیم ملت ایران حق برای توسعه و پیشرفت صلح آمیز را بدست آورده است و در این موقعیت هیچ صحبتی از روحبه جنگ طلبی وجود ندارد.

 عضو کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه تصریح کرد: تماس های ما نشان داد ایرانی ها ملت زحمتکش و علاقه مند به کار و کوشش هستند و آنها باید همه امکانات برای پیشرفت صلح آمیز را داشته باشند.

محدودیت تسلیحاتی ایران روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه به پایان می رسد و آمریکا در ماههای اخیر همه تلاش های ممکن را برای تمدید آن بکار گرفت اما این تلاش ها به شکست انجامید.

تنش ترامپ با ایران و جامعه جهانی از سال گذشته و هنگامی آغاز شد که  ایالات متحده از برجام خارج شد و دیگر کشورها، واشنگتن را  درتصمیمات علیه این توافق همراهی نکردند.از میانه‌های سال ۲۰۱۹ رسانه‌های جهان بر پایان تحریم تسلیحاتی ایران (از ۱۸ اکتبر- ۲۷ مهر)  تمرکز کردند و مخالفت با نخستین امتیاز حقوقی و سیاسی توافق هسته ای برای تهران، کاخ سفید را به تکاپو واداشت.

در نخستین رو در رویی جدی دولت آمریکا با قدرت‌های جهان حدود دو ماه قبل ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه پیشنهادی کاخ سفید برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کردند. همین امر آتش کینه و لجاجت کودکانه ترامپ را برانگیخت.

وزیر امور خارجه وی سپس با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک کوشید ضربه اصلی را به برجام وارد آورد و مدعی شد سازوکار حل اختلاف توافق هسته‌ای را فعال ساخته است.همه امضاکنندگان برجام در کنار اکثر اعضای شورای امنیت واشنگتن را دارای صلاحیت برای استفاده از این بند توافق ندانستند زیرا ۲ سال قبل دولت آمریکا همه تعهدات و الزامات توافق را زیرپا گذاشته بود و به صورت رسمی از آن خارج شد.