رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی گرانی ها و کنترل بازار در جلسه رو چهارشنبه هفته جاری مجلس خبر داد.

خبر مهم قالیباف درباره برخورد جدی با گرانی و کنترل بازار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام جواد نیک بین در تذکری در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس مستند به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان گفت: دو هفته است که در حوزهای انتخابیه از مردم نقد و ناسزا می شنویم، اقتدار مجلس کجا رفته است؟ کسی پاسخگوی وضع کشور نیست و ما نمایندگان نمی توانیم حداقل از رئیس جمهور سوال کنیم.

نیک بین گفت: متاسفانه هیات رئیسه مجلس به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند چرا طرح سوال را اعلام وصول نمی کنید.

نماینده مردم کاشمر در مجلس خاطرنشان کرد: برخی معاندان و مخالفان می‌گویند عنوان انقلاب را از مجلس بردارید. ما معتقدیم باید مباحث غیر مهم را از دستور کار خارج کنیم و موضوع خودرو و ارز را وارد دستور کنیم و تصمیمی درست در این زمینه بگیریم. امروز باید به نیاز مبرم مردم که بحث خودرو، خوراک دام و ارز است بپردازیم.

محمدباقر قالیباف که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: دستور جلسه باید از کمیسیونها بیاید این موارد که اعاده شده از شورای نگهبان است مواردی است که برخی از مردم منتظر آن هستند.

رئیس مجلس ادامه داد: حرف حقی است که ما باید به اولویت های مردم توجه کنیم، طرح سبد کالا در کمیسیون در حال رسیدگی است و دوستان باید تلاش کنند. در مورد گرانی و کنترل بازار هم روز چهارشنبه با حضور وزیر صمت این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.

قالیباف همچنین گفت: امشب هم جلسه ای با حضور روسای اقتصادی، بودجه و صنایع و کشاورزی با حضور من، وزرای مربوطه و رئیس بانک مرکزی درباره ارز و نهاده های کشاوری برگزار می شود. قطعا مجلس از وظیفه قانونی خود در حوزه نظارتی کوتاه نمی‌آید.