رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها برای نقل و انتقال پول تسلیحات مزاحمتی ایجاد کنند، ایران می‌تواند با تهاتر مالی نیاز خود را برطرف کند.

تازه‌ترین صحبت‌های ذوالنوری این‌بار درباره سلاح
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکشنبه به طور رسمی تحریم‌های تسلیحاتی ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل به پایان رسید و جمهوری اسلامی ایران از این تاریخ به بعد می‌تواند آزادانه در این بازار ورود کند و هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را از این حق طبیعی‌اش محروم سازد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم کشوری که به ایران تسلیحات بفروشد، گفت: اگر آمریکا بخواهد شیطنتی انجام دهد، قطعا جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن خواهد ایستاد و می‌تواند از ابزار‌هایی که در اختیار دارد برای مقابله با آمریکا استفاده کند.

وی ادامه داد: اقدامات ایران می‌تواند در موازات اقدامات خصمانه آمریکا باشد، یعنی در جای دیگری برای آمریکا مشکلاتی ایجاد کنیم که حتی خود آمریکایی‌ها متوجه آن نشوند که این مورد بستگی به تصمیمات داخلی دارد.

ذوالنور بیان کرد: عمده ماجرا به کشور مقابل برمی‌گردد، یعنی زمانی که بخواهد از ایران تسلیحاتی خریداری کند یا بفروشد مورد تحریم غیرقانونی آمریکا قرار می‌گیرد که در اینجا دوعامل وجود دارد؛ یک شأنیت و استقلال آن کشور که باید غرور ملی خود را حفظ کند تا یک قلدر بی سر و پا برای آنها تعیین تکلیفی نکند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عامل دوم بحث منافع کشوری است که با ایران رابطه برقرار می‌کند، به عبارتی مشاهده می‌کند که اگر از محدودیت‌های آمریکا تبعیت کند به نفعشان است یا ارتباط با جمهوری اسلامی ایران؟

وی گفت: هر کشوری از قاره آفریقا تا آمریکای جنوبی و آسیا می‌تواند از ایران سلاح خریداری کند و ایران نیز  می‌تواند آزادانه سلاح متعارف در جهان خریداری یا بفروشد و در این مورد هم قطعا آمریکایی‌ها درب بسته‌ای خواهند کرد و اگر هم برای نقل و انتقال پول تسلیحات مزاحمتی ایجاد کنند، ایران می‌تواند با تهاتر مالی نیاز خود را برطرف کند.