فرمانده مرزبانی ناجا از الحاق 4 فروند شناور عملیاتی کلاس حیدر و خلیج فارس به ناوگان شناوری مرزبانی بوشهر خبر داد.

اتفاقی خوب برای نیروهای مرزبانی در خلیج فارس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار احمدعلی گودرزی در آیین الحاق شناورهای کلاس حیدر و خلیج فارس به ناوگان شناوری مرزبانی استان بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و با کشورهای قطر، کویت و عربستان سعودی هم مرز است و ذخایر موجود گازی، نفتی و میادین مختلفی در این منطقه باعث شده تا این استان یک منطقه استراتژیک دریایی و حساس باشد.

وی با بیان اینکه مردم شجاع و غیرتمند استان بوشهر در دوران دفاع مقدس و جنگ نامتقابل در مقابل بیگانگان ایستادند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند،افزود: شهید"رئیسعلی دلواری" از مبارزان ضداستعمار انگلیس با نثار جان خود از مرزهای ایران اسلامی در این منطقه دفاع کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حضور نیروهای استیجاری فرا منطقه‌ای در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران 8755 کیلومتر مرز مشترک دارد و 15 کشور همسایه است که ضرورت دارد فرماندهی مرزبانی با توان قدرت و عملیاتی بیشتری در دریا حضور داشته باشد و از تجاوز به آب‌های سرزمینی دفاع کند.

گودرزی با تاکید بر لزوم هماهنگی و همبستگی در بین نیروهای مسلح، افزود: وقتی ناوگان کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه هستند بایستی هماهنگی با سپاه پاسدارن و ارتش جمهوری اسلامی از حیث دریایی در عمق دریا معنادار و اثر بخش باشد.

وی از الحاق چهار فروند شناور به ناوگان عملیاتی دریابانی بوشهر خبر داد و گفت: این شناورها شامل دو فروند شناور ۶۰ فوتی نیمه سنگین حیدر و دو فروند شناور تندرو کلاس خلیج فارس هستند که با توان داخلی نیروهای وزرات دفاع به صورت بومی ساخت و تحویل مرزبانی نیروی انتظامی شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ویژگی‌های این شناورها گفت: این شناورها از سرعت بالایی برخوردار هستند و تا ۵۶ گره دریایی می‌توانند ماموریت‌های مرزبانان را در عمق دریاها عملی کند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس، گودرزی با اشاره به برگزاری رژه دریایی مرزبانان و مرزنشینان در آب‌های بوشهر، خاطرنشان کرد: این رژه، وابستگی و پیوستگی مرزنشینان و مرزبان را به نمایش گذاشت و نشان داد که مرزنشنیان همراه و متحد با مرزبانان در تولید امنیت نقش آفرین هستند.