ولیعهد عربستان سعودی، دبیرکل انجمن جهان اسلام را مامور کرده که افکار عمومی در منطقه عربی را به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دوستی به آن معطوف سازد.

ماموریت کثیف بن‌سلمان برای شیخ سعودی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش العالم، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی، که به خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها شهره است، "شیخ محمد العیسی" وزیر دادگستری پیشین این کشور و دبیرکل انجمن جهان اسلام را مامور کرده است تا سرسخت‌ترین دشمن جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی را نزد ملت‌های منطقه عربی و به‌ویژه عربستانی‌ها همسایه‌ای دوست معرفی کند که تعامل و عادی‌سازی با آن واجب است.

شیخ محمد العیسی نیز در چارچوب این ماموریت، اوایل سال گذشته میلادی به همراه تعدادی از مسئولان مسلمان و یهودی طی بازدیدی مشترک از اردوگاه کار اجباری "آشوویتس" در آستانه هفتادوپنجمین سالگرد آزادسازی این اردوگاه توسط ارتش سرخ در سال 1945، به قربانیان هولوکاست ادای احترام کردند.

دبیرکل انجمن جهان اسلام در هنگام اقامه نماز در نزدیکی یادبود آشوویتس به یاد بیش از یک میلیون نفر که اکثر آن‌ها یهودی بودند و در این اردوگاه نابود شدند، تعظیم کرد.

همان زمان رسانه‌ها نوشتند محمد بن سلمان از طریق وی تلاش می‌کند تا عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به یک امر واقعی تبدیل کند و در این راستا، از ابزارهای دینی برای رابطه با صهیونیستها بهره‌برداری می‌کند. سفر وی به لهستان و بازدید از اردوگاه آشوویتس در چارچوب هدفی مشخص انجام شده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در 23 ژانویه 2020 در صفحه کاربری خود در توییتر، از بازدید محمد العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام به همراه شماری از علمای دینی و مسلمان از 24 کشور از اردوگاه آشوویتس استقبال کرد.

در واقع، شیخ محمد العیسی سابقه‌ای طولانی در پروسه عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارد و بارها در مناسبت‌های متعدد خواستار برقراری روابط با این رژیم شده است.