یک فعال اصلاح‌طلب گفت ما منتظر تغییر رویکرد حاکمیت نسبت به اصلاح‌طلبان هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد امام از اعضای بنیاد باران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان به مباحث انتخاباتی ورود پیدا کرده‌اند،‌ به ایلنا گفت: اصلاح‌طلبان منتظر تغییر رویکردهای حاکمیت و شرایطی هستند که برایشان فراهم شود وگرنه به صرف این که به دنبال مصادیق و تعیین کاندیدا برویم؛ بدون اینکه تغییر در رویکردها را شاهد باشیم آب در هاون کوبیدن است.

وی گفت: برخی تندروها معتقدند که انتخابات اصلا وجود خارجی ندارد و به‌زعم آنها،‌ به جای انتخابات می‌توان افراد را به قید قرعه در این سمت قرار داد!

جواد امام گفت: مردم احساس می‌کنند در بسیاری از موارد رای‌شان تاثیرگذار نیست و اگر هم رای دهند و منتخب‌شان به نهادهای قدرت راه پیدا کند آنقدر موانع ایجاد می‌کنند که کارش را نتواند انجام دهد.

وی تاکید کرد: با برخی رفتارها،‌ رغبت از مردم برای حضور در انتخابات گرفته شده است در حالی که عدم حضور مردم در صحنه و مشارکت نداشتن در انتخابات یک آسیب جدی برای نظام،‌ حکومت و کشور است و هر جریان سیاسی با از دست دادن پشتوانه‌های مردمی خود قطع به یقین محکوم به شکست خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حق انتخاب کردن و انتخاب شدن حق طبیعی مردم است، گفت: اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. متاسفانه در انتخابات قبلی اصلاح‌طلبان را از صحنه خارج کردند و گفتند که این جریان دنبال تحریم است الان هم به وضوح خواستار عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند.

این اظهارات عضو بنیاد باران در حالی است که گرفتاری امروز اصلاح‌طلبان نه فقدان نامزد یا محدودیت آن، بلکه اشباع شدن مردم از دروغ‌های ادامه‌دار این طیف است. وگرنه آنها در تمام انتخابات گذشته از نامزد کافی برخوردار بوده‌اند. چنان که در انتخابات ریاست جمهوری مجبور شدند عارف و جهانگیری را وادار به انصراف کنند. در انتخابات مجلس گذشته نیز این طیف به جای یک فهرست 4 فهرست ارائه دهند اما نفر مشترک آنها 67 هزار رای بیشتر در تهران به دست نیاورد.

موضوع مهم دیگر این است که طیف مذکور همواره می‌گویند منتخبان اختیارات ندارند تا از مسئولیت پاسخگویی به مردم و عذرخواهی درباره بی‌کفایتی‌های‌شان شانه خالی کنند. اما با وجود ادعای بی‌فایده بودن حضور در قدرت،‌در هر انتخاباتی با لشکرکشی انبوه شرکت می‌‌کنند و دیگر یادشان می‌رود که بنا بر ادعایشان، منتخبان فاقد اختیارند!

جالب این‌که وعده‌های قلنبه سلنبه هم به مردم می‌دهند؛ مثل اینکه اگر آنها سرکار بیایند، از شدت رونق اقتصاد، مردم را بی‌نیاز از پول یارانه‌ها کنند و ...