نخستین گروه‌های ملخ صحرایی برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان صبح امروز وارد ایران شده و در منطقه بشاگرد استان هرمزگان ریزش کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازمان حفظ نباتات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد نخستین دسته جات پروازی ملخ صحرایی برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان صبح امروز به کشورمان وارد و در منطقه بشاگرد استان هرمزگان ریزش کردند.

براساس این گزارش این دسته وارد شده که دارای تراکم ۲۵ تا ۵۰ عدد در هر متر مربع هستند از نوع ملخ بالغ بالدار بوده که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته قبلی و آمادگی همکاران حفظ نباتات در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های جنوبی کشور، به سرعت عملیات مبارزه و کانون کوبی آغاز و در سطح ۴ هکتار مبارزه شیمیایی صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است بر طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان جهانی فائو و بررسی‌های کارشناسی در سازمان حفظ نباتات در این فاز تهاجمی با طیف گسترده و انبوهی از این آفت مهم خطرناک در استان‌های جنوبی کشور مواجه خواهیم بود که پیش‌بینی می‌شود در سطحی بیش از ۵۰۰ هزار هکتار نیاز به عملیات مبارزه وجود داشته باشد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ایجاد آمادگی لازم در استان‌های درگیر، همانند فاز قبلی هجوم این آفت خطرناک، شاهد بروز کمترین میزان خسارت به اراضی جنگلی و مرتعی و مزارع و باغات کشور خواهیم بود.