فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه 54 هزار پایگاه‌های مقاومت در کشور بایستی به پایگاه امدادگران و حافظان سلامت کشور تبدیل شوند، از ارائه بسته‌های معیشتی به آسیب‌دیدگان از کرونا خبر داد و گفت: در شهرهایی که کنترل ورود و خروج صورت می‌گیرد سپاه‌های استانی و شهرستانی باید به برادران نیروی انتظامی کمک کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه 9 آبان) در نشست هماهنگی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) که در مرکز فرماندهی و کنترل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ‌تلاش ما آن است که خانه به خانه بتوانیم ناقلین کرونا را شناسایی کرده و اقدامات بعدی را طبق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی انجام دهیم.

وی افزود: انتظارمان از همه فرماندهان این است که همه پایگاه‌های مقاومت که شامل 54 هزار پایگاه در کشور می‌شود، بایستی به پایگاه امدادگران و حافظان سلامت کشور تبدیل شوند و ان‌شاءالله بتوانیم نقش‌آفرینی جدی در تشخیص زودرس ویروس کرونا انجام دهیم. چرا که بر اساس دیدگاه‌ها و نظریه‌های اثبات شده پزشکان اگر این بیماری به سرعت تشخیص داده شود و افراد بیمار در قرنطینه قرار بگیرند و بتوانیم افراد سالم را از آنها جداسازی کنیم، زنجیره انتقال این بیماری به صورت طبیعی قطع خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بایستی تلاش کنیم هر چه سریع‌تر افراد سالم را از افراد مبتلا به ویروس کرونا جدا کنیم ضمن اینکه توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانوارهای کم درآمد و توصیه به آنها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مسائلی است که بایستی همه سپاه‌های استانی و شهرستانی به خوبی آن را انجام داده و به قرنطینه کردن بیماران کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در شهرهایی که کنترل ورود و خروج صورت می‌گیرد سپاه‌های استانی و شهرستانی باید به برادران نیروی انتظامی کمک کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: همه درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و همه بیمارستان‌ها همانطور که تاکنون به حوزه بهداشت و ترمان کشور کمک کرده‌اند از هم اکنون به بعد بایستی به عنوان پایگاه‌های سلامت در خدمت درمان بیماران کرونا قرار گیرند و این کار را هم فرماندهان باید مدنظر خود داشته باشند.

فرمانده کل سپاه افزود:تولید ماسک و توزیع آن مسأله مهمی است و بایستی نیروهای بسیج این کار را انجام داده و در اماکن پر رفت و آمد حتما پایگاه‌هایی را برای این کار ایجاد کرده و برای آنهایی که ماسک ندارند تا حد ممکن ماسک به آنها ارائه دهند تا بتوانیم فرهنگ استفاده از ماسک را در جامعه گسترش دهیم زیرا یکی از راه‌های کنترل از گسترش بیماری کرونا همین موضوع است.

وی افزود: ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌هایی که از کرونا آسیب معیشتی دیده‌اند نکته مهمی است که هم اکنون از سوی بخش‌های مختلف سپاه در حال انجام است و نبایستی این مسأله متوقف شود. ضمن اینکه مشارکت جدی سپاه در این مسأله انتها ندارد و ان‌شاءالله انتهای آن زمانی است که این بیماری ریشه‌کن شده و جامعه ما به وضع طبیعی خودش بازگردد.