جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با مشاور امنیت ملی عراق درباره راهکارهای ارتقای روابط بین دو کشور در بخش های مختلف بحث و گفت و گو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سردار سرتیپ «قاسم تقی زاده» و «قاسم الاعرجی» در این دیدار درباه اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و راهکارهای لازم برای ارتقا روابط بین عراق و کشور همسایه ایران در بخش های مختلف را بحث و گفت و گو کردند.

براساس این بیانیه، سردارسرتیپ تقی زاده در این دیدار گفت که جمهوری اسلامی ایران همان طور که در جنگ با داعش در کنار عراق ایستاد، در مرحله بازسازی نیز در کنار این کشور می ایستد.

این مقام عالی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد که ایران در زمینه صنایع دفاعی دارای توانمندی هایی است که آمادگی دارد این توانمندی را در اختیار ارتش و نیروهای امنیتی عراق قرار دهد.

سردار سرتیپ تقی زاده افزود که جمهوری اسلامی ایران توانسته توانمندی های دفاعی را در صنایع غیر نظامی نیز همچون بخش های خودروسازی، هواپیما و پتروشیمی تسری دهد در نتیجه  امکان پشتیبانی از عراق در این زمینه ها وجود دارد.

براساس این بیانیه، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار بر روابط خوب و ریشه دار بین جمهوری اسلامی ایران و عراق تاکید کرد.
وی افزود که سیاست دولت عراق ارتقا و توسعه روابط در چارچوب منافع دو کشور و منطقه است.
الاعرجی تاکید کرد که همکاری با جمهوری اسلامی ایران باعث ارتقای ثبات و امنیت در منطقه می شود.
 سردار سرتیپ تقی زاده در راس هیاتی امروز سه شنبه با هدف دیدار و گفت وگو با مقامات عراقی وارد بغداد شده است.