یکی از غذاهای خوشمزه، آسان و سریع که این روزها بیشتر از هر زمان دیگربیش از پیش ی در رژیم غذایی افراد مختلف جامعه جای گرفته، نودالیت است. این غذای سریع و خوشمزه را می‌توان در 3 دقیقه آماده خوردن کرد و چه چیزی در این دوران پرمشغله، جذاب‌تر از وعده غذایی سریع است؟

مزایا و خواص نودالیت برای بدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با این حال اما مهم‌تر از دو عامل طعم و سرعت پخت غذا، ارزش غذایی آن است و ما نیاز داریم درباره کیفیت و ارزش غذایی، وعده‌ خود به‌خوبی آگاه باشیم.

مزایای نودالیت برای بدن

مزایای نودالیت

 

منبع انرژی

مهم‌ترین نیاز بدن که ما را به غذا خوردن وادار می‌کند، تامین انرژی بدن برای ادامه فعالیت‌های روزانه است. نودالیت غذایی بسیار انرژی‌بخش است که برای استفاده به‌عنوان یک وعده کامل غذایی مناسب بوده و می‌تواند به‌خوبی انرژی کافی بدن برای فعالیت‌های روزانه را تامین کند. این غذا می‌تواند یک صبحانه پرانرژی برای ورزشکاران و افرادی باشد که روزانه فعالیت بدنی زیادی دارند.

منبع آهن

نودالیت به‌عنوان غذایی که منبع مناسبی از آهن است، می‌تواند به پیشگیری از کم‌خونی کمک کند. آهن موجود در این غذا به افزایش تعداد گلبول‌های قرمز کمک کرده و درنتیجه خوردن نودالیت می‌تواند باعث پیشگیری از کم‌خونی شود.

مصرف نودالیت به‌تمامی افراد دارای مشکلات کم‌خون، بالاخص بانوان توصیه می‌شود.

منبع سدیم

نودالیت غذایی حاوی سدیم است که مصرف آن می‌تواند نیاز به سدیم در بدن ما را به‌خوبی رفع کند، سدیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است. البته این موضوع می‌تواند برای برخی افراد نیز موجب احتیاط باشد و کسانی که علائم فشارخون بالا دارند، بهتر است در مصرف این ماده غذایی زیاده‌روی نکنند.

بهبود متابولیسم بدن

نودالیت حاوی موادی است که موجب افزایش ظرفیت بدن در تبدیل غذا به انرژی باشد و این روند باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می‌شود. افزایش متابولیسم باعث افزایش سوخت‌وساز شده و در نتیجه بدن به‌ راحتی می‌تواند چربی‌های اضافه را هضم و دفع کند.

بهبود شرایط روده

این ماده غذایی منبع خوبی از عنصر فیبر بوده که از جمله مواد غذایی ضروری برای روده و هضم غذاست. وجود فیبر در نودالیت باعث می‌شود حرکات روده بهبود پیدا کنند و در نتیجه مشکلاتی همانند یبوست در اثر مصرف این ماده غذایی رفع خواهند شد.

این محصول به دلیل داشتن فیبر، محصولی با هضم آسان بوده و برای گروه‌های سنی کودکان و سالمندان که عموما در موضوع هضم دچار مشکل هستند نیز، مناسب است.

منبع کلسیم و فسفر

نودالیت غذایی سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و فسفر بوده و همان‌طور که می‌دانید، اصلی‌ترین نیاز استخوان‌ها برای استحکام نیز همین مواد مغذی هستند.

استفاده از نودالیت به‌عنوان وعده غذایی می‌تواند موجب استحکام هر چه بیشتر استخوان‌ها شده و به همین دلیل مصرف این ماده غذایی برای افرادی که در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، می‌تواند مفید واقع شود.

همچنین استفاده از نودالیت برای افراد در سن رشد نیز به دلیل داشتن کلسیم و فسفر توصیه می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از انواع مواد معدنی موردنیاز بدن است. با پخت نودالیت همراه با مواد دیگری همچون انواع گوشت و سبزیجات، می‌توانید یک وعده غذایی بسیار سالم و خوشمزه برای خود و اعضای خانواده‌تان تهیه کنید.

منبع: الیت فود