متخصص طب ایرانی گفت: بر اساس کتاب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی برای درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده است.

داروی گیاهی که عوارض کرونا را درمان می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نعمت الله مسعودی متخصص طب ایرانی درباره توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند، توضیح داد: بر اساس کتاب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی برای درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده است.

وی افزود: دز مصرفی روزانه تأیید شده دمنوش آن ۳ گرم در روز معادل سه قاشق چایخوری است.

مسعودی ادامه داد: در طب سنتی ایرانی به اثرات این گیاه دارویی در بهبود آسم و کاهش شدت تب‌های عفونی، تسکین خستگی و سردرد نیز اشاره شده و همچنین استفاده از بابونه می‌تواند منجر به پاکسازی بدن از اخلاط و فضولات اضافی شود.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص عناب، توضیح داد: این ماده غذایی نیز دارای خاصیت ملین، ضد حساسیت و آرامبخش است و در طب سنتی ما برای رفع اخلاط فاسد از بدن، کلیه، قفسه سینه و ریه کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوشانده عناب از جمله دمنوش‌هایی است که در فرهنگ تغذیه عامه کاربرد دارد و در دزهای معمول مصرف خانگی عوارضی از آن گزارش نشده است.

مسعودی افزود: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند می‌توانند با مصرف سه قاشق غذاخوری معادل ۳ گرم در روز از این ماده غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.