در شرایطی که مشکلات و مسائل اقتصادی هر روز بیشتر از روز قبل نمود خود را در جامعه نشان می‌دهد، بسیاری از مردم کشورمان راه چاره را در خروج از کشور و مهاجرت به کشورهای دیگر یافته‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

افزایش تب و تاب مهاجرت موجب شده تا موسسات بیشتری در این حوزه فعال شوند. اما متاسفانه بارها دیده شده که ارائه اطلاعات غلط از سمت برخی از این موسسات باعث اتخاذ تصمیمات اشتباه از سوی متقاضیان و ایجاد عواقب بعدی برای آنها شده است. بنابراین اگر شما هم قصد مهاجرت دارید و سوالات زیادی در این رابطه در ذهن شماست باید از طریق کانال‌های معتبر و قابل اعتماد به جواب سوالات خود برسید.

چرا باید قبل از مهاجرت مشاوره بگیریم؟

معمولا همه مردم قبل از اینکه در رابطه با موضوعات مختلف تصمیم گیری کنند از یک یا چند نفر مشورت می‌گیرند. خیلی از ما حتی برای موضوعات کوچک و کم اهمیت مثل خرید لباس هم از دیگران مشورت می‌گیریم. خب پس کاملا منطقی است که قبل از گرفتن یک تصمیم بزرگ مانند مهاجرت به یک کشور خارجی حتما اقدام به گرفتن مشاوره کنیم. گرفتن مشاوره مهاجرتی از این لحاظ حائز اهمیت است که دید بازتر و وسیع‌تری را در این رابطه به شما خواهد داد.

مهاجرت

بر اساس تجربه می‌توان گفت که بسیاری از متقاضیان مهاجرت، اطلاعات جامع و دقیقی از شیوه مهاجرت، روند آن، کشور مقصد و... ندارند و فقط تصمیم گرفته‌اند که مهاجرت کنند. بعد از انجام مشاوره مهاجرتی ممکن است بسیاری از پیش فرض‌های ذهنی شما در رابطه با موضوع مهاجرت تغییر کند و حتی منجر به تغییر تصمیم شما شود. با گرفتن مشاوره در زمینه مهاجرت، به طور کامل از فرآیند مهاجرت اطلاع پیدا خواهید کرد و با مسائل و مشکلاتی که ممکن است سر راهتان پیش بیاید آشنا خواهید شد. در نهایت می‌توانید با آگاهی بیشتر و اطلاعات کامل‌تر نسبت به موارد مختلف از جمله تعیین کشور مقصد، روش مهاجرت و... تصمیم گیری کنید.

مشاوره مهاجرتی مطمئن چه خصوصیاتی دارد؟

حالا که از اهمیت مشاوره گرفتن در زمینه مهاجرت مطلع شدید باید این را هم بدانید که یک مشاوره مطمئن چه خصوصیاتی دارد.

صداقت در ارائه اطلاعات

بدون شک اصل اول در مورد یک مشاوره مفید و مطمئن، صداقت است. مشاور حقوقی یا موسسه مهاجرتی که قصد ارائه مشاوره به شما را دارد باید اطلاعات را کاملا صادقانه و بدون هیچ کم و کاستی در اختیار شما بگذارد. متاسفانه برخی افراد و موسسات مهاجرتی صرفا برای سودجویی بیشتر اقدام به ارائه اطلاعات اشتباه به متقاضی می‌کنند تا به هر ترتیبی که شده او را تبدیل به مشتری خود کنند. اگر قبل از رفتن به جلسه مشاوره کمی در رابطه با موضوعات مورد نظر خود تحقیق کنید در طول مشاوره می‌توانید متوجه صداقت یا عدم صداقت شخص مشاوره دهنده شوید.

ارائه اطلاعات مفید همراه جرئیات

ارائه اطلاعات به صورت کامل و با جزئیات از دیگر ویژگی‌های یک مشاوره مهاجرتی است. برخی افراد و موسسات در طی جلسه مشاوره تنها موارد کلی را مطرح کرده و وارد جزئیات نمی‌شوند. چنین جلسه مشاوره‌ای کمک چندانی به شما نخواهد کرد و اطلاعات مفیدی را به شما نخواهد داد. بنابراین، در صورتی که در زمان جلسه مشاوره متوجه شدید که مشاور از پاسخگویی به سوالات شما به صورت دقیق طفره می‌رود می‌توانید نتیجه بگیرید که این شخص یا موسسه قصد دادن اطلاعات بیشتر را ندارد. در واقع، این موسسات زمانی به شما اطلاعات بیشتری می‌دهند که تبدیل به مشتری آنها شده و هزینه خدمات را به طور کامل پرداخت کرده باشید.

مهاجرت

تخصص و تجربه

نکته بعدی در رابطه با تخصص و تجربه وکیل یا موسسه مهاجرتی است. بسیاری از افراد و موسساتی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند از اطلاعات تخصصی و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستند و کل مشاوره آنها به ارائه اطلاعاتی خلاصه می‌شود که با جست و جو در گوگل هم می‌توانید آنها را به دست آوردید. اگر در طول جلسه مشاوره سوالات تخصصی و چالش برانگیزتری را مطرح کنید خودتان متوجه خواهید شد که افراد کم تجربه و کم سابقه جواب درستی برای سوالات شما ندارند و حتی ممکن است در پاسخ به سوالی که جواب آن را نمی‌دانند اطلاعات اشتباه ارائه کنند که باعث سردرگمی شما خواهد شد.

ارائه اطلاعات بدون جهت دهی

برخی موسسات مهاجرتی مبنای مشاوره خود را روی سوق دادن متقاضی به سمت خدمات خاص خود قرار می‌دهند که برایشان سودآورتر است. بنابراین اگر طی جلسه مشاوره متوجه شدید که مشاور دائما قصد دارد شما را ترغیب به انتخاب یک برنامه مهاجرتی خاص یا یک کشور خاص کند می‌توانید به این نتیجه برسید که آن موسسه منافع خود را بر منافع شما ترجیح می‌دهد. البته ممکن است مشاور بر اساس شرایط شما پیشنهاداتی را بدهد که اتفاقا خیلی هم خوب است اما اصرار روی یک کشور و برنامه خاص نشانه خوبی در جلسه مشاوره نیست.

دروغ هایی که در مشاوره مهاجرتی گفته می‌شود

در جلسه مشاوره مهاجرتی برای اینکه شما را به عنوان مشتری جذب کنند ممکن است یک سری دروغ شیرین و ترغیب کننده به شما گفته شود. در ادامه یکی دو مثال از همین دروغ‌های متداول در جلسات مشاوره مهاجرت آورده شده است تا با تکنیک‌های این افراد و موسسات برای جذب مشتری آشنا شوید.

اقامت کانادا را در چند ماه می‌گیریم!

خب این یکی از مصادیق واقعی عدم صداقت وکلا یا موسسات مهاجرتی است. به طور کلی گرفتن اقامت کانادا برای شهروندان ایرانی کار آسانی نیست و حتی اگر شما تمام شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشید باز هم باید چندین ماه را فقط صرف مقدمات گرفتن اقامت مانند آماده سازی مدارک کنید. ضمنا بر اساس برنامه مهاجرتی که قصد دارید از طریق آن اقدام به گرفتن مهاجرت کنید زمان بررسی پرونده شما متغیر خواهد بود. مثلا فرآیند مهاجرت کاری به کانادا ممکن است حتی تا دو سال هم طول بکشد!

مهاجرت

ویزای تضمینی و فوری شینگن می‌گیریم!

اگر طی جلسه مشاوره چنین موردی از سمت مشاور مطرح شد، بهترین کاری که می‌توانید بکنید ترک جلسه است! اساسا چیزی به عنوان ویزای تضمینی و فوری شینگن وجود ندارد. فرآیند بررسی درخواست ویزای شینگن مدت زمان مشخصی دارد و حتی در صورتی که شما واجد شرایط باشید، امکان گرفتن ویزای فوری برای شما و هیچکس دیگر وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر، هیچ شخص و موسسه‌ای نمی‌تواند تضمین کند که شما حتما موفق به گرفتن ویزای شنگن می‌شوید. تصمیم گیرنده نهایی در این رابطه فقط و فقط افسر پرونده است و حتی در بسیاری از موارد دیده شده که درخواست متقاضیانی با پرونده قوی هم رد شده است.

بالاخره از کجا مشاوره مهاجرتی بگیریم؟

به طور کلی توصیه می‌کنیم برای گرفتن مشاوره در زمینه مهاجرت به وکلا و موسساتی مراجعه کنید که دارای اعتبار بوده و شناخته شده هستند. موسسه نیلگام با سابقه طولانی در حوزه ویزا و مهاجرت و همچنین تجربه به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرتی مختلف این امکان را برای شما فراهم کرده تا سوالات مهاجرتی خود را در صفحه پرسش و پاسخ سایت نیلگام بپرسید. در این صفحه می‌توانید انواع سوالات مهاجرتی را مطرح کنید و کارشناسان این مجموعه به صورت تخصصی و البته بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

همچنین ممکن است سوال مورد نظر شما قبلا توسط افراد دیگری هم پرسیده شده باشد که در این صورت حتی نیازی به پرسیدن سوال و انتظار برای جواب دادن به آن نخواهید داشت و تنها کافیست با انتخاب سوال مورد نظرتان وارد صفحه مربوط به پاسخ آن شوید. ضمن اینکه برای گرفتن اطلاعات بیشتر بر اساس شرایط خودتان می‌توانید در جلسات مشاوره تخصصی نیلگام نیز شرکت کنید.