رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر نوشت به دلیل آنکه فرماندار نیویورک اعلام کرده با تاخیر از واکسن کرونا در این ایالت استفاده خواهد کرد، ارسال واکسن به این ایالت را در اولویت قرار نخواهد داد.

انتقام کرونایی ترامپ از فرماندار دموکرات نیویورک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر بار دیگر گفت که ارسال واکسن ویروس کرونا به ایالت نیویورک در اولویت دولت وی نخواهد بود.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من نیویورک را دوست دارم، همانطور که همگان می‌دانیم، دولت ترامپ بسیار زودتر از موعد واکسنی ایمن و عالی را تولید کرد. (این موضوع) در دولت دیگر پنج سال به طول می‌انجامید. مشکل این است که "آندرو کوومو" (فرماندار نیویورک) گفته که وی با تاخیر از آن استفاده خواهد کرد و دیگر ایالت‌ها هم اکنون خواستار آن هستند.»

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم زمان را هدر دهیم و تنها می‌توانیم به آن ایالت‌هایی بدهیم که واکسن را فوری استفاده می‌کنند. بنابراین نیویورک تاخیر خواهد داشت. زندگی‌های زیادی نجات می‌یابد اما زمانی که آنها آماده باشند ما آماده هستیم. سیاست‌بازی را متوقف کنید».

آندرو کوومو، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک، بارها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از نحوه مدیریت دولت ترامپ برای مقابله با این همه‌گیری انتقاد کرده است.

وی چندی پیش در مصاحبه با ان‌بی‌سی با انتقاد از بی تحرکی ترامپ در مقابله با کرونا گفته بود: «این یک ویروس است و به سیاست‌ها جوابی نمی‌دهد. شما نمی‌توانید علیه آن توییت کنید بلکه باید به درمان آن بپردازید و ما هرگز آن را انجام ندادیم.»