کیانوش جهانپور در گفتگویی به ادعای اخیر احمدی نژاد واکنش نشان داد.

واکنش جهانپور به ادعای احمدی‌نژاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود احمدی‌نژاد اخیراً در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های فارسی زبان مخالف نظام، ویروس کرونا را ساخته آزمایشگاه‌ها معرفی کرده و گفته که سازمان بهداشت جهانی و روش‌های پیشنهادی این سازمان، مقصر اصلی شیوع و همه گیری آن است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این اظهارات گفت: متأسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و... می‌شنیدند، گویی نگاه‌های خودعالِم پندارانه افراد کم اطلاع و البته پرمدعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد و البته دستپخت این نگاه و رویکرد هم مقابل دیدگان همگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اغلب مطالب عنوان شده بی پایه و بی بنیاد است چه بسا ارزش پاسخ گفتن ندارد، افزود: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت‌های خود از این شیوه‌نامه‌ها بهره می‌گیرند چنان که برخی از کشورها عملاً ویروس را مهار کرده‌اند، برخی کماکان درگیر آن هستند و البته نکته مبهمی وجود ندارد، همه چیز روشن است، اما میزان کاربست این راهبردها و کیفیت آن متفاوت است و بالطبع نتیجه نیز متفاوت خواهد بود. جهانپور گفت: در این زمینه سخن صائب بسیار است و لزوماً هر راست نشاید گفت، اما دروغ هم نباید گفت و هرچه هست آنچه این برادر عزیز ما در مصاحبه با یک رسانه غیرمستقل و مشکوک بیگانه فرموده‌اند، نیست، آنها که قبلاً هم از این قصیده‌ها سراییدند، قافیه را مدت‌هاست تنگ یافته‌اند، دوران این داستان‌سرایی‌ها همه جا به سر آمده است.