مارکو روبیو خبر منتشر شده در رسانه‌های غربی در خصوص درخواست ترامپ برای بررسی یک حمله به تاسیسات هسته ای ایران و مخالفت مشاوران او با اقدام نظامی را رد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سناتور آمریکایی ایالت فلوریدا روز جمعه در واکنش به گزارش نیویورک تایمز و احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در توییتی نوشت: با توجه به موضوع مطرح شده، تنها "مشاوران نزدیک" رئیس‌جمهور می‌توانسته‌اند این داستان را به رسانه ارائه دهند. افشاکننده یا این مسئله را از خودش درآورده یا نسخه اغراق‌آمیزی از آنچه اتفاق افتاده را مطرح کرده تا خودش را بهتر جلوه دهد.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از مشاورانش خواسته نظر خود را درباره یک حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بیان کنند که این درخواست با مخالفت مشاوران نظامی و امنیتی او مواجه شده است.
علیرضا میریوسفی، معاون مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به این ادعا با بیان اینکه برنامه‌های هسته ای کشورمان صلح آمیز است، تاکید کرد که ایران توان به کارگیری قدرت نظامی قانونی اش را در برابر هر متجاوزی دارد.
علیرضا میریوسفی در این باره به رویترز گفت: برنامه هسته ای ایران تماما اهداف صلح آمیز و کاربرد غیر نظامی دارد و سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موجب تغییر آن نشده است. 
میریوسفی همچنین تاکید کرد: ایران ثابت کرده است که توانایی به کارگیری قدرت نظامی قانونی اش را برای جلوگیری از هرگونه ماجراجویی از جانب هر متجاوزی و واکنش به آن را دارد.