عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصمیمات دو هفته‌ای مجلس درباره رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی اپیدمی کرونا را تشریح کرد.

تصمیمات دو هفته‌ای مجلس برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به تصمیمات دو هفته‌ای مجلس درباره رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی اپیدمی کرونا گفت: پیرو تصمیمات اتخاذ شده، ساعت کاری مجلس در این دو هفته صرفا از ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۱:۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دو هفته جاری جلسات مجلس در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود، بیان داشت:همچنین کمیسیون‌های مجلس هم در روز‌های دوشنبه و سه شنبه تشکیل جلسه خواهند داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس صحن علنی مجلس اظهارداشت: در رابطه با برگزاری جلسات صحن علنی نیز مقرر شده تا ۱۶۷ نفر از نمایندگان با فاصله دو متر از هم در محل صحن علنی حضور یابند و مابقی نمایندگان هم در مجلس قدیم - تالار مشروطه - حاضر شوند و در صورت نیاز از کمیسیون اصل نود و تلفیق هم استفاده خواهند شد؛ بنابراین همه نمانیدگان در صحن علنی تجمع نخواهند کرد.

سلیمی یبان داشت. همچنین مقرر شده تا درباره بررسی لوایح دولت در صحن تنها معاون پارلمانی رئیس جمهور و یک یک کارشناس مربوطه حضور یابد. همچنین در کمیسیون‌ها هم در این دو هفته از هر دستگاهی باید یک نفر حاضر شود.

این نمانیده مجلس با بیان اینکه سالن غذاخوری و پذیرایی مجلس در این ایام تعطیل خواهد بود، گفت: نمایندگان در این دو هفته نباید از تهران خارج شوند و ترجیحا نباید در جلسات بیرون از مجلس حضور یابند و نمایندگان ترجیحا باید از مجلس به منزل بروند.

سلیمی با بیان اینکه جلسات مجلس به صورت مجازی برگزار نخواهد شد ،تصریح کرد: بلکه باید نمایندگان برای رعایت پروتکل بهداشتی در چند نقطه  از مجلس حضور یابند و یک سوم کارکنان مجلس هم در این دو هفته باید در مجلس حاضر شوند.