صبح جمعه، "جرالدو ریورا" مجری و روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا در شبکه فاکس نیوز با طرح این پیشنهاد که واکسن کووید ۱۹ به نام رئیس جمهور آمریکا نامیده شود، باعث شگفتی میزبانان برنامه شد. منظور از پیشنهاد ریورا این بود که نامیدن واکسن کووید به نام ترامپ، اقدام حسنه‌ای در قدردانی از او برای ایفای نقش در ساخت واکسن به شمار آید.

پیشنهاد گذاشتن نام ترامپ برای واکسن کرونا!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رویترز، اما اوضاع در برنامه جلوه چندان زیبایی پیدا نکرد. این پیشنهاد که مورد قضاوت میزبانان فاکس نیوز قرار گرفت، باعث شد زمان طرح پیشنهاد ریورا مبنی بر نامیدن واکسن کووید ۱۹ به نام "ترامپ"، آن‌ها نتوانند جلوی پوزخند زدن خود را بگیرند.

ریورا در فاکس نیوز این سؤال را مطرح کرد " که با وجود جهان قطبی‌شده امروز که همه می‌گویند او باید تسلیم شود و زمانش رسیده که ترک کند و قدرت را انتقال دهد و چه و چه، چرا اسم واکسن را "ترامپ" نگذاریم؟

ریورا با تصور شرایطی که در آن پیشنهاد او پذیرفته شده، با مطرح کردن این گزاره‌ غیرمنتظره ادامه داد: "ترامپت رو زدی؟ بله ترامپ زدم، خوبم!"

وی در این گزاره، یک موضوع تخیلی از صحبت دو نفر در جهانی را که در آن ایده "واکسن ترامپ" عملی شده، را اجرا کرد.

مدتی طول نکشید که کاربران توییتر به ابتکار ریورا واکنش نشان دادند. اکثر آن‌ها باور نداشتند که او جدی بوده باشد، در حالی که دیگران صرفاً از پیشنهاد او استقبال نکردند.

کاربری در توییتر نوشت: "آیا جرالدو جدی است؟ جرالدو فکر می‌کند ترامپ کودک ۵ ساله‌ای است که نیاز به جایزه مشارکت دارد. "

کاربر دیگری نوشت: " عموماً به واکسن با نام بیماری که از آن جلوگیری می‌کند، ارجاع داده می‌شود. پس اگر واکسن ترامپ طراحی شده تا از ترامپ‌های آینده جلوگیری کند، کجا باید براش ثبت‌نام کنم؟"

برخی دیگر از کاربران اینترنت هم نظر متفاوتی داشتند و آن هم اینکه چون بخشی از بودجه واکسن کووید ۱۹ توسط "دالی پارتن"، خواننده آمریکایی تأمین شده، نام او باید برای واکسن انتخاب شود.