باشگاه خبرنگاران/ نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی به بررسی سیاست ترامپ در قبال ایران پرداخت و نوشت این سیاست شکست خورده بود.

نشنال اینترست: سیاست ترامپ در قبال ایران شکست خورده بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی نوشت سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران شکست خورده است.
در این گزارش آمده است: سیاست آمریکا بر اساس دغدغه اصلی ترامپ شکل گرفت که صرفا سعی داشت برعکس هر کاری که باراک اوباما انجام داد، انجام دهد. مهمترین دستاورد سیاست خارجی اوباما، دیپلماسی منجر به برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق نامه چند جانبه‌ای بود.
 دولت ترامپ فراتر از نابودی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حرکت کرده و طی دو سال و نیم گذشته جنگ اقتصادی بدون محدودیتی را علیه ایران به راه انداخته است. دو سال و نیم زمانی کافی بود تا سیاست "فشار حداکثری " ترامپ علیه ایران نتایج مثبت خود را نشان دهد. در عوض باید گفت این سیاست در هر جبهه‌ای شکست خورده است؛ ولی ایران در زمینه مسائل هسته ای، فعالیت خود را تا حدی گسترش داده است.
در این گزارش آمده است که علی رغم همه این ناکامی ها، دولت ترامپ همچنان به سیاست غلط خود یعنی فشار حداکثری علیه ایران ادامه داده است، ترامپ همچنان می‌کوشد ایرانیان و نهاد‌های ایرانی بیشتری را برای تحریم بیابد، هر چند که حجم این تحریم‌ها به قدری گسترده شده و به نقطه‌ای رسیده که افزودن چند مورد دیگر به این حجم انبوه، تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی‌کند.
نویسنده آمریکایی در پایان گزارش خود نوشت نحوه عملکرد کلی ترامپ در قبال مسئله ایران یکی از بارزترین و آسیب رسان‌ترین مصادیق تبعیت منافع آمریکا در یک موضوع مهم سیاست خارجی، از اهداف حزبی و شخصی به شمار می‌رود. نحوه مدیریت موضوع توسط ترامپ همچنین در تشدید انزوا و کاهش اعتبار آمریکا در چهار سال گذشته سهم عمده‌ای داشته است. ترامپ ممکن است پس از ترک مقام خود به هیچ یک از این موارد اهمیت ندهد، اما تأثیرات سوء آن بر منافع کشور طولانی مدت خواهد بود.