طبق آخرین آمار جهانی ۶۱ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۳ میلیون و ۲۴۸ هزار مبتلا مربوط به کشور آمریکا با ۲۶۹ هزار فوتی بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۶۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲۱۸ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌‌ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۸۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۸۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۰۸ هزار و ۲۸۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۲۲ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۶۹ هزار و ۵۶۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

 

شور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۳ هزار و ۱۷۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۷۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۳۵ هزار و ۷۵۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۷ هزار و ۶۷۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۷۰ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۷۱ هزار و ۴۹۷ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۲میلیون و ۱۸۷ هزار و ۹۹۰، ۲میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۶۰، یک‌میلیون و ۶۳۷ هزار و ۸۴۴، یک‌میلیون و ۵۷۴ هزار و ۵۶۲ و یک‌میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۷۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با یک ‌میلیون و ۳۹۹ هزار و ۴۳۱ مبتلا و کلمبیا نیز با یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۷۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌‌ترتیب با ۸ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۵۱۷، ۷میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۹۰ و ۵میلیون و ۵۲۸ هزار و ۵۹۹ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد.

کرونا