نماینده مسلمان کنگره آمریکا در توییتی به اظهارات رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در خصوص ترور دانشمند ارشد ایرانی واکنش نشان داد.

واکنش ایلهان عمر به اظهارات جان برنان در خصوص ترور شهید فخری‌زاده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مسلمان کنگره آمریکا در واکنش به اظهارات جان برنان، رئیس سابق سیا در خصوص ترور دانشمند برجسته ایرانی در توییتی نوشت: صحبت کردن در خصوص نقض قوانین بین‌الملل مسئله‌ای پارتیزانی نیست و طرف ایران را گرفتن نیز محسوب نمی‌شود. این مسئله به تعادل و نکشاندن جهان به اوضاعی آشفته‌تر از آنچه که در آن قرار داریم مرتبط می‌شود.

جان برنان، رئیس پیشین سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) روز جمعه در توییتی با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده، نوشت: این اقدامی مجرمانه و به شدت بی‌پروایانه بوده است. این خطر تلافی‌جویی مرگبار و دور جدیدی از درگیری‌های منطقه‌ای را ایجاد می‌کند. این خرد سران ایرانی را نشان می‌دهد که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت‌پذیر به صحن جهانی بمانند و در برابر تمایل شدید برای پاسخ‌دهی به خطاکاران احتمالی مقاومت کنند. 

وی در توییت دیگری نوشت: من نمی‌دانم که آیا یک دولت خارجی مجوز قتل فخری‌زاده را صادر و یا آن را اجرا کرده است یا نه. چنین اقدام تروریسم دولتی نقض شنیع قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود و دولت‌های بیشتری را به انجام‌ حملات مرگبار دیگری علیه مقامات خارجی تشویق می‌کند.

برنان در توییت دیگری نوشت: این ترورها با حملات علیه رهبران تروریست و عاملان گروه‌هایی همچون القاعده و داعش که کشوری مستقل نیستند، بسیار متفاوت است.  آن‌ها به عنوان مبارزان نامشروع تحت قوانین بین‌المللی می‌توانند هدف قرار بگیرند تا جلوی حملات تروریستی مرگبار گرفته شود.

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.