دیپلمات روسیه در سازمان ملل با اشاره به گزارش روزنامه آمریکایی درباره شهادت فخری زاده نوشت: آنچه در گزارش روزنامه آمریکایی می‌بینیم بازتابی از آمادگی آمریکا برای دادن چراغ‌سبز به ترورهای سیاسی فرا مرزی است.

کنایه دیپلمات روس به دست داشتن احتمالی آمریکا در شهادت فخری زاده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران در حساب توئیتری خود نوشت، «آنچه در گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز می‌خوانیم بازتابی از آمادگی آمریکا برای دادن چراغ‌سبز به ترورهای سیاسی فرا مرزی است.

این دیپلمات روسی در ادامه با طعنه به آمریکاییها گفت، این چیزی نیست که یک کشور دموکراتیک بتواند به آن افتخار کند.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از سه مقام اطلاعاتی گزارش داد که رژیم صهیونیستی پشت ترور دانشمند ایرانی بوده‌ است. 

نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.