ایسنا/ گروه حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده تاکید کرد که این اقدام تلاشی آشکار برای از بین بردن دیپلماسی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جرمی بن امی، رئیس گروه جی استریت که یک لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌آید با انتشار بیانیه ای به ترور جنایتکارانه شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان در حوزه دفاعی و هسته‌ای واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

در این بیانیه که روی وب سایت رسمی این گروه قرار گرفته، آمده است:  به نظر می آید که ترور دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی تلاشی برای از بین بردن توانایی دولت جو بایدن (رئیس جمهور منتخب آمریکا) برای پیوستن دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به علاوه نابودی فرصت های آتی برای  دیپلماسی، چه از طریق محدود کردن آزادی عمل مقامات ایرانی خواستار احیای توافق هسته ای و چه از طریق تشدید تنش ها است که می تواند به درگیری نظامی منجر شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینطور به نظر می رسد که مخالفان برجام برای از بین بردن همیشگی این توافق از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند، درحالیکه بارها به آنها ثابت شده است که درخصوص موفقیت توافق هسته ای و همچنین عواقب فاجعه بار نقض آن توسط دونالد ترامپ اشتباه کرده اند.

جرمی بن امی همچنین آورده است: واقعیات خود بیانگر همه چیز است. ایران در حال حاضر 12 برابر بیشتر از زمانی که ترامپ روی کار آمد، اورانیوم غنی شده دارد. نیروهای این کشور به طور آشکار نیروهای آمریکایی را هدف شلیک موشک قرار داده اند. مردم ایران نیز که در شرایط اپیدمی کرونا از تحریم های ظالمانه رنج می برند، آمریکا را مسبب وضعیت کنونی شان می دانند.

وی در بیانیه خود تصریح کرد: خوشبختانه تغییر در راه است. اما برای آنکه رئیس جمهور منتخب آمریکا فرصت واقعی برای بازگرداندن برجام داشته باشد، سایرین می بایست در هفته های باقی مانده از دولت شکست خورده ترامپ گام هایی بردارند.

رئیس جی استریت افزود: ما از کنگره می خواهیم تا نشان دهد که حامی دیپلماسی برای مقابله با ایران است، این دیپلماسی با بازگشت به برجام آغاز می شود. ما همچنین از متحدان خود در سراسر جهان می خواهیم که خویشتندار باشند و از هر اقدامی که منجر به تشدید تنش ها خواهد شد، پرهیز کنند. ما از دولت ایران نیز می خواهیم به این ترور تحریک آمیز پاسخی ندهد و تا روی کار آمدن رهبری مسئول و با صلاحیت در آمریکا خویشتنداری کند.