معاون مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل مواضع کشورمان را درباره تصمیم‌گیری‌های جدید در زمینه فعالیت هسته‌ای ایران و انتقام ترور شهید محسن فخری زاده بیان کرد.

موضع ایران برای تصمیم‌گیری‌ها در زمینه فعالیت هسته‌ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش هفته نامه نیوزویک، علیرضا میریوسفی، معاون مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با این هفته نامه درباره تدابیر ایران پیرامون برنامه هسته‌ای اش گفت: ایران طبق منافع ملی‌اش برای برنامه هسته‌ای‌اش تصمیم‌گیری می‌کند.  همان طور که می‌دانید،  اقداماتی که پس از خروج آمریکا از برجام انجام شده‌اند تدریجی‌اند و تا زمانی که دیگر اعضای برجام از توافق تخطی می‌کنند یا به تعهداشان عمل نمی‌کنند به قوت خود باقی است. 

او در این باره گفت: انتقام ترور دکتر فخری زاده در زمان مناسب و در محل و زمانی که ما انتخاب می کنیم علیه بانیان این اقدام تروریستی انجام خواهد شد. 

اظهارات میریوسفی درباره برنامه هسته ای ایران در پی این مطرح می شود که مجلس ایران در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم های متعدد اقتصادی بر ایران همچنین تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان تحت برجام،  به تازگی طرحی را تصویب کرده است که سازمان انرژی اتمی ایران را مکلف به افزایش ۵۰۰ کیلوگرمی ماهانه تولید اورانیوم غنی سازی شده کرده است. 

محمد باقر قالیباف،  رئیس مجلس ایران در این باره گفت: در طول چند سال گذشته ما تعهدات یک طرفه را در برجام اجرا کردیم اما طرف های غربی به تعهدات خود پایبند نبوده و عمل نکردند. ما بر تعهداتمان پابرجا بوده و غربی ها اقدامی برای اجرای تعهداتشان نکردند. امروز مجلس با این مصوبات جاده یک طرفه را پایان داد. البته در این مصوبات فرصتی برای غربی ها جهت عمل به تعهدات شان در نظر گرفته شده است.

قالیباف مجددا گفت: غربی ها نه تنها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند که با خرابکاری در نطنز به صنعت ما آسیب زده و حتی حاضر به محکومیت اقدامات تروریستی در کشورمان نشدند که اخیرا شاهد به شهادت رسیدن شهید فخری زاده بودیم. امیدواریم با این تصمیم قاطع بتوان رفع تحریم کرد. غربی ها هم مطمئن باشند تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند ما  این مسیر را پیش خواهیم برد. هر گاه آنها تعهداتشان را اجرا کردند براساس ماده ۷ این طرح موضوع قابل مذاکره است. امیدواریم با رفع تحریم ها سختی را از این مسیر برداشت.